Drukke weekendjes - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu Drukke weekendjes - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu

Drukke weekendjes

Blijf op de hoogte en volg Denise

03 December 2013 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Hallo!
Het is alweer even een tijdje geleden dat ik wat gepost heb, maar om nou elke keer over school te schrijven word ook een beetje saai! Er is niet veel veranderd tijdens de lessen, we hebben alleen een andere docent gekregen omdat onze docent overspannen is... Eerst hadden we elke dag een andere vervanger maar nu gelukkig eentje, scheelt weer want al die verschillende leraren was echt heel erg vervelend.

De meeste mensen hebben morgen hun CAE/CPE examen, ik heb besloten om dat in maart te maken zodat ik mezelf nog wat tijd kan geven om goed te oefenen. En ik zit hier toch tot juni dus tijd zat! Hopelijk haalt iedereen hun CAE/CPE :)

Nou dit verhaaltje heet drukke weekendjes dus daar moet ik dan ook wel even over vertellen!!

2 weken geleden zijn we zoals gewoonlijk weer op vrijdag uitgeweest, wat weer erg gezellig was. We hebben eerst bij Westgate gezeten met veel mensen en toen naar de club.

Zaterdagavond was het concert van 30 Seconds To Mars! Ik ben rond 14.30 met de trein naar Londen gegaan omdat ik wel een beetje wilde uitslapen. Ik moest bij het Station Stratford zijn voor het hotel. Toen ik het station uitstapte leek het wel een ok buurtje... maar toen ik verder liep was het echt de achterbuurt van Rotterdam. Kon het hotel ook niet vinden en raakte een beetje in paniek. Gelukkig kon ik mijn ouders bereiken en die zeiden ga lekker naar de O2 en check daarna in. Ik ben naar de O2 gegaan en had een onwijs goed plekje! Het concert was geweldig, het voorprogramma was ook echt heel erg leuk. You Me At Six was het voorprogramma, daar heb ik vroeger wel eens naar geluisterd maar verder nooit veel aandacht aan besteed maar wat een leuk bandje!!! Na YMA6 kwam 30 Seconds To Mars dan eindelijk, ik denk dat dit de 5e of 6e keer al is dat ik ze live heb gezien maar het blijft geweldig! Om 23.00 waren ze klaar. Ik moest naar Victoria toe want daar zou ik Irene meeten. Ik was ong 23.30 op Victoria en daar was Irene gelijk al, zijn gelijk terug naar Stratford gegaan en gelukkig kon Irene kaartlezen! Het hotel was snel gevonden maar het blijft een nare buurt... Hotel eigenaar was ook erg apart maar de kamer was onwijs goed.

De volgende ochtend zijn we zo rond 9en opgestaan om te gaan ontbijten. Het uitchecken ging natuurlijk weer geweldig maar niet heus, op de een of andere manier wilde ze maar geen creditcard aannemen en de pinautomaat pakte mijn bankpasjes niet. Ja dan zit er niks anders op dan creditcard.. Maar hij wilde echt niet dat ik zo betaalde dus hij stuurde mij en Irene naar buiten om ergens anders te gaan pinnen en als het niet lukte moesten we hem maar bellen. Nou pas bij het station pas een pinautomaat gevonden maar om dan weer een halfuur heen en weer te lopen. Dus hebben maar gebeld. Wat wel raar was is dat ik niet eens een id kaart of iets dergelijks hoefde achter te laten..

We zijn eerst naar Covent Garden geweest om even wat te eten en kerstversiering te bekijken. Daarna zijn we via West End naar Piccadilly Circus gegaan. Op Piccadilly stond er ene enorme Snowglobe!!! Jammer dat hij niet aanstond alleen...

Op Piccadilly hebben we de metro naar Hyde Park gepakt want daar was een ´Winter Wonderland´. Het was een enorme kerstmarkt midden in Hyde Park!! Echt onwijs leuk hing echt een leuk kerstsfeertje.

Na Hyde Park zijn we Harrods gaan bekijken, ik wilde graag de etalages zien want elk jaar maken ze er weer iets prachtigs van! Dit keer hadden ze treinwagons nagemaakt. Echt onwijs gaaf!

Na Harrods besloten we naar huis te gaan, we zijn beide al zovaak in Londen geweest dat we het al eigenlijk een beetje gezien hadden (echt heel erg haha) We waren lekker op tijd thuis, na het eten zijn we nog naar de bioscoop geweest om Catching Fire te zien!!! Geweldige film!!!

Weekend daarna was er een International Party in een barretje hier, daar ben ik met de Nederlanders heen geweest. Het was niet erg druk er zaten alleen Chinezen die ons aan het bekijken waren omdat wij lol hadden en zij niet denk ik. Na het barretje zijn we door naar Thursdays geweest en hebben weer een leuk avondje gehad!

Zaterdag gingen we het Sinterklaasspel doen met de Nederlanders. We hebben het gespeeld in de common room van Stockbridge omdat die lekker groot is. Het was echt gezellig, grappige cadeaus gingen er rond en veel gelachen. Ik had een chocolade kerstkalender, een spelletje en een verlicht kerstboomdingetje gewonnen. Na het spel wilde we nog naar de club, weet mijn god niet waarom want het was echt doodsaai. Zelfs zo erg dat we om 2 uur een taxi busje terug hebben genomen. Gelukkig was dat even duur als de bus omdat we met zijn 7en waren.

Zondag moest ik weer naar Londen toe voor het Avenged Sevenfold concert, dit keer in mijn eentje omdat ik de dag erna weer naar school moest. Ik ben redelijk vroeg gegaan omdat ik nog even langs de Drop Dead store wilde. Dat is de kledinglijn van de zanger van een band waar ik veel naar luister en die kleding is erg leuk dus ik dacht ik moest daar gewoon even heen! Hele leuke trui en shirtje gescoord :) na de winkel ben ik naar het hotel gegaan. Het was wederom weer een Rotterdamse achterbuurt. Gelukkig was het hotel dichtbij, ik ben 1 keer verkeerd gelopen maar daarna had ik het gelukkig gevonden! Ben even een uurtje gaan liggen en zo rond 6 uur naar de Wembley Arena gegaan. Dat was aardig dichtbij en goed te vinden.

Om 19.00 begon het eerste voorprogramma al. Een deathmetal band uit Zweden. Vre-se-lijk. Ik was blij toen het was afgelopen.. Toen het eindelijk klaar was kwam er nog zo'n vreselijk voorprogramma. Om 21.15 kwam A7X dan eindelijk!!!! Het was echt onwijs gaaf, heb zolang gewacht tot ik ze eindelijk eens kon zien en nu gebeurde het gewoon! De gitaarsolo's waren geweldig, de nummers echt het was top! Blij dat ik ze live gezien heb!

Om 23.00 was het afgelopen en ben ik gauw naar het hotel gegaan. Rond 00.00 ben ik gaan slapen, maar ik kwam maar niet in slaap. Het is toch niet heel prettig zo'n vreemd hotel in je eentje... In de ochtend heb ik om 8.30 snel de trein teruggepakt naar Chichester. Om 10.00 was ik er, heb snel mijn spullen gepakt en ben naar school gegaan. Ik was wel echt doodmoe maar toen ik thuis kwam de hele middag geslapen, wat weer leidde tot slapeloosheid in de nacht. Maar mijn flatmate had een woede aanval gisternacht dus die heeft z'n hele kamer kort en klein geslagen. Daardoor kon ik ook niet slapen, en de rest van de flat...

Vanmorgen zijn we met de klas naar de Law Court geweest. We hebben 2 zaken gezien. 1 zaak over een man die een minderjarig meisje heeft aangerand maar omdat hij dyslectisch is en de brief niet goed had gelezen moet hij later terugkomen. De 2e zaak duurde een stuk langer, het was een man in de 50 die dvd's heeft gebrand en verkocht. Ook had hij wapens zoals pepperspray in huis en hij had illegale software op een school 'gedealt'. Hij kreeg een gevangenisstraf van 18 maanden, dat vind ik best wel veel voor dit.. Ze zijn hier in elk geval een stuk strenger dan in Nederland. Ik vond het interessant om te zien maar ook erg ongemakkelijk om naar iemand zijn rechtszaak te kijken.. Die man keek op het eind ook de hele tijd omhoog waar wij zaten dat was echt het ongemakkelijkst. Hij moest na de zaak gelijk de cel in. Vond het eigenlijk wel een beetje zielig, zoveel mensen doen het en komen ermee weg. Ik wist helemaal niet dat je rechtszaken gewoon kon bijwonen. Het was wel interessant om een keer meegemaakt te hebben.

Ik ga binnenkort ff er voor zitten om te kijken hoe ik extra fotoruimte kan kopen! Dan kan ik weer wat fotootjes plaatsen :)

X


  • 03 December 2013 - 17:33

    Erna:

    Was weer leuk om te lezen. Ik vind het wel heel stoer dat je gewoon alleen naar die concerten gegaan ben in de O2 en Wembley. Ik weet dat je een grote fan bent van beide, maar het is toch best wel een gedoe met er naar toe komen en dan ook nog naar het hotel enzo. Die straffen daar zijn tenminste normaal. Wel leuk dat jullie daar met school ook naar toe zijn geweest. Het is alweer bijna kerst, dan zit je er vier maanden, eind januari zit je al op de helft, gaat echt snel allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chichester

Denise

Hallo! Ik ben Denise, 21 jaar oud en ik kom uit Zoetermeer. Van 31 augustus tot 25 juni zal ik verblijven in Chichester, Engeland. Ik ga daar een Academic Study Year volgen op het Chichester College. Ik ga op een campus wonen, de Stockbridge Halls of Residence.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 7894

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Chichester

Landen bezocht: