Eerste term is nu toch echt voorbij - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu Eerste term is nu toch echt voorbij - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu

Eerste term is nu toch echt voorbij

Blijf op de hoogte en volg Denise

21 December 2013 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Zo. Term nummer 1 is dan nu echt voorbij. Het zijn geweldige 4 maanden geweest! Op naar het volgende term :)

De afgelopen 2 weken hebben we ontzettend veel leuke dingen gedaan, 2 weken terug hebben we Sinterklaas gevierd met de klas! Met een gedichtje en een cadeautje. Het was onwijs leuk vooral de Engelse gedichten! Sommige waren heel origineel. Ik had zelfs 2 gedichtjes haha! Een klasgenootje heet Louise en zij schreef haar naam zo dat het op mijn naam leek, dus mijn lerares Juliette had dat lootje. Toen ik ineens een gedicht en een cadeau kreeg dacht Juliette natuurlijk ooooo ik heb een foutje gemaakt.. Het is gelukkig allemaal goedgekomen en ik heb er een heel leuk gedichtje van mijn lerares bij! Mijn klasgenoot Roos had mijn lootje en ik heb het boek 'The Great Gatsby' gekregen!!

Die week gebeurde er iets nog spannenders.... Ik mocht op gesprek komen bij Portsmouth University! Ze wilde mij graag zien en spreken omdat mijn diploma's nogal praktijkgericht zijn. Maar het gesprek is erg goed gegaan want ik mag me inschrijven! Dat is nog wel een lange weg, dat moet via UCAS. Het lastigste is een personal statement.. Dat is een essay over jezelf. Een soort verkoopverhaaltje. Ik moest op college naar iemand toe die kan helpen met UCAS maar hij zei dat de deadline al voorbij was voor hulp van het college.. Ik gestresst aan het personal statement werken in het weekend natuurlijk. Ik had het maandag aan mijn lerares verteld en zij heeft geregeld dat ik het na de vakantie mag inleveren zodat ik nog even de tijd heb! Die college deadline is er meer omdat dan alle leerlingen het op het laatste moment gaan inleveren en dan is er bijna geen tijd meer om het na te kijken. De uiteindelijke deadline voor de University's is 15 januari. Ik ben erg benieuwd of het me gaat lukken!!

In het weekend zijn we weer uitgeweest in Chichester. Zaterdagavond was er een afscheidsfeestje van mijn Italiaanse klasgenootje Giorgio. Het was erg gezellig maar natuurlijk ook best verdrietig... Heel jammer dat er mensen voorgoed vertrekken. Je zoekt ze ook niet zomaar op natuurlijk. Nouja heb een reden om naar Rome te gaan nu haha!

Zondag ben ik met Nadine gaan winkelen in Portsmouth. Eerst waren we in het oudere gedeelte. We kwamen er achter dat aan de havenkant een enorm outlet center zit dus daar zijn we heengegaan! De zeekant van Portsmouth is echt prachtig. Ik heb een heel gaaf vestje van Superdry gekocht met heel veel korting! Na het shoppen zijn ik en Nadine een warme choco gaan drinken in Jamie's Italian.

Dinsdagochtend zijn we met de klas een wandeling gaan maken in Chichester. De 'Walls Walk'. Chichester heeft veel Romeinse geschiedenis en heeft vroeger een stadsmuur gehad. Het was een leuke wandeling, ook weer veel nieuwe dingen van Chichester gezien!

Woensdagavond ben ik met de klas uit eten geweest. Er gaan in totaal 6 mensen voorgoed weg dus er moest nog wel goed afscheid genomen worden. We zijn wezen eten in het restaurantje Bill's. Een heel chique restaurant. Na het etentje heb ik afscheid moeten nemen van Linda uit Zweden. Die ging de dag erna al voorgoed naar huis helaas.

Donderdagochtend gingen we een grote kerstquiz doen met de klas. Ik zat in het team met Florien en Jasmijn, we zijn nog 3e geworden ook!!! In de middagles hebben we een heel grappig dierenspel gespeeld en daarna The Great Gatsby gekeken!

In de avond hadden we een Dutch-Spanish-Japanese dinner! Wij Dutchies hadden bruschetta, tonijnsalade en pastasalade gemaakt. De Spanjaarden hadden pizza en spaanse omelet! Daarna zijn we nog uitgeweest in Bognor Regis.

Vrijdagochtend was ik onwijs moe want ik had maar 4 uur slaap gehad. Wij level 1 studenten moesten helpen met een spel. Er hingen allerlei vragen in de school en die moesten de studenten beantwoorden. Ik zat met mijn klasgenoot Esbjorn in een lokaal en wij moesten de studenten helpen en clues geven. Dat is nog heel lastig vooral als het studenten zijn met een laag Engels niveau. Na het spel gingen we met alle studenten kerstliedjes zingen en toen was toch echt de eerste term voorbij!

In de middag zijn ik, Nadine, Florien en Jasmijn nog even de keuken bij mij wezen schoonmaken... Die zag er op z'n zachts gezegt niet echt heel fris meer uit. Na het schoonmaken zijn we even de stad in geweest want de enige echte Coca Cola Christmas truck was in Chichester!! We hebben even een gratis cola gehaald en natuurlijk veel foto's gemaakt.

In de avond ging ik eten bij Jasmijn en Florien en nog wat andere meiden van het college. Ook Frida mijn klasgenootje was er, dit was de laatste keer dat ik haar zag ook want zij gaat over 2 weken een jaar naar Australie!!

Het etentje was erg gezellig maar ook verdrietig. Moest nu toch echt afshceid nemen van Florien. Zij ging eerder weg want haar zus kwam langs. Maar gelukkig is Nederland een klein landje!

De rest ging allemaal nog uit maar ik had daar niet zo'n zin in. Was gisteren al geweest en zou anders zo moe zijn. Heb ook nog afscheid genomen van Jasmijn en Frida bij het station. Echt heel jammer maar het is zo.. Gelukkig zullen we elkaar sowieso spreken en zien!

Het is nu 10.30 in de ochtend hier en ik ga vanmiddag naar huis toe!! Om 14.11 neem ik de trein. Ik reis samen met Nadine we hadden toevallig dezelfde vlucht!

X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chichester

Denise

Hallo! Ik ben Denise, 21 jaar oud en ik kom uit Zoetermeer. Van 31 augustus tot 25 juni zal ik verblijven in Chichester, Engeland. Ik ga daar een Academic Study Year volgen op het Chichester College. Ik ga op een campus wonen, de Stockbridge Halls of Residence.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 7885

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Chichester

Landen bezocht: