Weer even een verhaaltje - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu Weer even een verhaaltje - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu

Weer even een verhaaltje

Blijf op de hoogte en volg Denise

08 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Het is weer even geleden dat ik wat geschreven heb, sorry! Maar nu ga ik er weer even op zitten. Er zijn weer veel leuke dingen gebeurd in de tussentijd.

Ik ben een aantal weken terug weer uitgeweest in Brighton, dat was erg leuk maar wel vermoeiend want je moet op de volgende trein terug wachten en dat is best slopend. We hebben wel de zonsopgang op het strand gezien! Ik was denk ik 8 uur s'morgens thuis dus heb heel erg veel geslapen.

De week erna was Tanja jarig en zijn we haar verjaardag gaan vieren. We zijn eerst uit eten geweest bij Frankie & Benny's en daarna uitgeweest in Thursdays.

Zaterdagavond zijn we naar een toneelstuk van Pride and Prejudice geweest in Portsmouth, ik vond er niet al te veel aan helaas. Maar het was het proberen waard.

Dinsdag gingen we uit eten voor Eva's verjaardag/afscheid bij Wagamama, een noedelrestaurant wat sinds kort hier in Chichester is, echt heel erg lekker!

Donderdag zijn we uitgegaan met een hele grote groep in Bognor Regis, dit was de laatste keer uit met Camille en Nadine :( het was wel erg gezellig de laatste keer. Ik ben die dag nog met Camille en Dimitra uit eten geweest.

Vrijdag zijn we op westgate geweest, sommige gingen uit maar ik en Camille bleven daar, veel leuker om de laatste avond gewoon normaal te kunnen praten ;) Zaterdagochtend was Camille echt weg. Ik mis haar heel erg we zijn hele goede vriendinnen geworden, maar we gaan in de zomer afspreken dus dat is heel fijn! Ook Nadine, Eva en Lois zijn weggegaan, maar gelukkig kan ik die in de zomer in Nederland weer zien!

In het weekend ben ik met Tanja, Irene en Lois (die ging later pas weg) wezen eten en met hun geweest.

Ook heb ik mijn CAE uitslag gehad!! 70% met een C, dus dat betekent dat dat goed genoeg moet zijn voor de universiteit van Portsmouth. Ik heb mijn uitslag dan ook gelijk doorgemaild. Toen ik thuis was met de paasvakantie kreeg ik een bericht dat ik AANGENOMEN BEN op Portsmouth University! Mijn dag kon niet meer stuk. Ik heb me al aangemeld voor halls daar en studiefinanciering is ook bijna rond. Kan het nog steeds niet helemaal geloven dat het me gewoon gelukt is, ik ben heel erg blij en kan niet wachten om daar te studeren.

Ik ben 10 dagen thuis geweest met pasen, wat erg gezellig was. Altijd weer even leuk om terug in Nederland te zijn, even iedereen weer zien. Alhoewel ik Engeland ook wel een beetje miste.

Toen ik weer terug in Engeland was was de laatste term aangebroken. Er is niet veel veranderd, een paar nieuwe mensen en nieuwe docenten.

Afgelopen weekend waren mijn ouders en Raymond hier, wat erg leuk was. Ze kwamen vrijdagmiddag aan dus we zijn eerst gaan eten bij Frankie & Benny's. Daarna zijn ik en Raymond naar westgate geweest en is hij ook mee uitgegaan, volgens mij had hij de tijd van z'n leven.

De volgende dag hebben we Portsmouth bekeken, we zijn naar Gunwharf Quays geweest en naar het strand van Portsmouth, wat echt heel mooi was, ik was er nog niet eerder geweest. Die avond is Raymond weer uitgeweest met wat Nederlandse vrienden van mij, ik ging maar op tijd naar bed want de dag erna was weer een vol programma.

We zijn eerst naar de Seven Sisters Cliffs geweest, wat echt adembenemend is. Ik ben er al eens eerder geweest maar toen was het nog heel koud, en het platform waar je kon kijken en via dat platform naar het strand kon was verwoest door de storm toen. Maar nu konden we het strand op! Het is echt heel mooi en er lagen zelfs allemaal zeesterren.

Na de kliffen zijn we nog even in Brighton geweest, we hebben bij Nando's gegeten omdat alle andere restaurants vol waren. Na het eten heb ik gedag gezegt en ben ik naar bed gegaan, ik was gesloopt van het weekend!

Ik heb nog iets van 7 weken hier in Chichester, het gaat zo onwijs hard. Over 7 weken betekent het dat ik van heel veel mensen afscheid moet nemen. Ik hoop wel dat ik ze allemaal nog eens zie. Maar in de laatste 7 weken ga ik nog genoeg leuke dingen doen! Ik ga naar het Isle of Wight festival en aan het eind van de maand is er een grote studentenavond in Portsmouth waar we heen gaan met een grote groep.

X

  • 09 Mei 2014 - 08:28

    Erna:

    Leuk dat je weer een verhaaltje heb geschreven. Wij vonden het ook heel gezellig afgelopen weekend. Alleen was het volgens mij wel een van de drukste weekends van het jaar, in Portsmouth de voetbalwedstrijden en de paardenshows en in Brighton festivalweekend met o.a. alle oude auto's die langs de boulevard reden.
    Op de terugweg hebben wij in Belgie 2 uur in de file gestaan, van Brussel tot Antwerpen hebben we stapvoets gereden. Toch is het wel een raar idee dat je, ondanks de files, binnen 11 uur rijden van Zoetermeer in Chichester bent, en met het vliegtuig duurt het zelfs nog korter.
    Ik begrijp helemaal waarom je het daar zo naar je zin hebt. Chichester beginnen wij nu al aardig te kennen, Portsmouth gaat ook wel lukken.
    Ik hoop dat het de laatste periode op Chichester net zo leuk blijft (waarom zou dat niet zo zijn?) en volgende maand komen we je met de auto weer ophalen. Dan een tijdje thuis en daarna op naar Portsmouth.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chichester

Denise

Hallo! Ik ben Denise, 21 jaar oud en ik kom uit Zoetermeer. Van 31 augustus tot 25 juni zal ik verblijven in Chichester, Engeland. Ik ga daar een Academic Study Year volgen op het Chichester College. Ik ga op een campus wonen, de Stockbridge Halls of Residence.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 7879

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Chichester

Landen bezocht: