De tijd gaat hard - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu De tijd gaat hard - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu

De tijd gaat hard

Blijf op de hoogte en volg Denise

18 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Het is niet zo heel erg lang geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven maar ik heb weer zo veel dingen gedaan en meegemaakt!

Donderdag in half term gingen we uit in Portsmouth zoals ik al vertelde. We zijn naar de club Tiger Tiger gegaan die op de Gunwharf Quays ligt (luxere deel van Portsmouth) het is echt een onwijs mooie club met verschillende ruimtes en hele leuke muziek! Daarvoor zijn we ook nog even naar bar 38 geweest.

Die zaterdag ben ik een dagje met Tanja, Camille, Pauline en Dimitra opgetrokken. We zijn naar de bios geweest en hebben de film 'The Monuments Men' gezien, erg goede film! En in de avond hebben we lekker gegeten in Frankie en Benny's.

Het weekend daarna kwam Jacqueline langs! Ze kwam vrijdagavond aan en we zijn naar de club in Chichester geweest met een groepje, was erg gezellig! De dag erna zijn we naar Brighton gegaan, het was echt prachtig weer echt een geluk. Een beetje gewinkeld, de pier opgeweest en natuurlijk echte fish and chips gegeten! We zijn s'avonds nog naar een bar in Chichester geweest.

De volgende ochtend hebben we Engels ontbeten, heb ik Chichester laten zien (dat heb je ook wel met een uurtje gehad haha!) en daarna ook nog tea met een scone gehad. Daarna heb ik Jacqueline bij het station afgezet want ze ging weer naar huis. Het was echt een heel leuk weekend!

De week daarna was een zware week, want het CAE examen kwam eraan! Maandag en dinsdag heb ik nog mijn uiterste best gedaan om te studeren maar woensdag was het dan echt zover...

We begonnen met lezen, wat denk ik wel redelijk ging gevolgd door schrijven. Met schrijven heb ik nooit problemen en scoor ik altijd erg hoog en dit keer ging schrijven ook super. Use of English ging dit keer ook beter dan verwacht! (hoop ik dan...) Als laatste kwam het luisteronderdeel. Hier ben ik normaal ook heel goed in maar mijn concentratie was een beetje weg na al ruim 3 a 4 uur examen gehad te hebben... Ik hoop dat ik gewoon de score heb die Portsmouth Uni van me wil. De uitslag krijg ik pas 16 april...

Donderdag waren we vrij dus zijn ik, Lois en Irene naar het plaatsje Amberley gegaan. Een heel klein boerendorp met mooi landschap en een kasteel. We hebben bij het kasteel thee gedronken, omdat de serveerster ons vergeten was kregen we het gratis. Mooi ook want volgens mij was het hele dure thee... We hebben leuke foto's gemaakt en een leuk dagje gehad!!

Vrijdag was het laatste CAE gedeelte aan de beurt, spreken. Dat ging wel aardig volgens mij! Die avond zijn we met een groepje bij de Chinees gaan eten, sommige gerechten waren wel lekker maar ik blijf erbij, Chinees eten is niet mijn ding...

Die zaterdag zijn we naar Bath gegaan! Wat een mooie stad is dat zeg. We hebben de botanic gardens bezocht en de bekende plekjes van Bath. Het was prachtig weer dus hebben lekker in een parkje een ijsje gegeten.
Die avond wilde we naar de club, we hadden vrijkaartjes maar toen we daar aankwamen waren ze toch niet meer geldig. Toen hebben we het nog gezellig gemaakt op Westgate.

Zondag hebben we met een grote groep gepicknickt in het parkje achter de kathedraal, het was zulk lekker weer!!!

Het weekend daarna kwam mijn moeder op bezoek, erg leuk! Vrijdag zijn we even in Chichester geweest en hebben we gegeten in Smith & Western (Amerikaans/Mexicaans restaurant). Ik ben zelf daarna nog even naar Westgate gegaan omdat Taku zijn afscheidsfeestje hield.

De dag erna moesten we vroeg op want we gingen naar de open dag van Portsmouth University! Het was een hele goede open dag, alles is uitgebreid verteld en ik weet precies wat me te wachten zou staan. Ik heb ook Halls of Residence bezocht die er gewoon prima uitzagen ook. Ik heb onwijs veel zin om te studeren daar en ik hoop heel erg dat mijn CAE uitslag goed genoeg is!

Na de open dag zijn we wezen shoppen op Gunwharf en hebben we heerlijk gegeten bij Jamie's Italian!!! Daarna waren we naar het hotel terug gegaan want we waren gesloopt!

Zondag zijn we naar het andere stadsgedeelte gegaan en hebben op een terras geluncht, het was toch warm! Kwart voor 3 moesten we op de trein en hebben we afscheid moeten nemen, nouja afscheid over 3 weekjes ben ik weer even in Nederland :) ik vond het echt fijn dat we de open dag samen konden bezoeken. Zondagavond had Irene's Chinese flatmate voor ons gekookt! Dit was wel lekker Chinees eten haha, hij had echt heel erg z'n best gedaan.

Gisteren was het St. Patricks Day! We zijn met z'n 10en naar Portsmouth gegaan om daar uit te gaan! Het was echt weer heel leuk, we zijn naar 2 clubs gegaan. Het was heel druk en gezellig, ik lag rond 4 uur in mijn bed.

Ook heb ik de afgelopen week afscheid moeten nemen van Mariano en Taku en over 3 weken moet ik van nog meer mensen afscheid nemen... Zoveel gaan er weg helaas. Ik ga Mariano en Taku erg missen, en de rest straks ook die weggaat. Sommige wonen redelijk dichtbij, anderen weer te ver weg. Dat is de keerzijde van dit jaar. Je krijgt zulke close vriendschappen maar daarna zie je ze gewoon misschien nooit meer...

X

  • 18 Maart 2014 - 19:14

    Erna:

    Ik vond het ook onwijs gezellig het weekend samen. Ik kan me ook heel goed indenken dat je het daar zo onwijs naar je zin heb. Het is inderdaad wel jammer om afscheid van sommige mensen te moeten nemen maar wat dat betreft is facebook , whatsap en skype toch een leuk alternatief om elkaar in ieder geval te kunnen blijven volgen. En wie weet ga je sommigen nog wel eens in levende lijve ontmoeten. Ik vind het ook heel leuk dat je over 3 weken weer anderhalve week thuis bent. Geniet nog van je laatste term, je ziet hoe de tijd voorbij vliegt.


  • 19 Maart 2014 - 19:32

    Yvonne:

    Hi Denise, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik hoop voor je dat je CAE uitslag goed!
    Spannend hoor. Leuk dat je over drie weken weer even terug in Nederland bent. Zullen je ouders en broer zeker gezellig vinden.
    Blijf vooral je verhalen schrijven want ik vind het leuk om je te volgen.
    Geniet maar lekker!!! Liefs Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chichester

Denise

Hallo! Ik ben Denise, 21 jaar oud en ik kom uit Zoetermeer. Van 31 augustus tot 25 juni zal ik verblijven in Chichester, Engeland. Ik ga daar een Academic Study Year volgen op het Chichester College. Ik ga op een campus wonen, de Stockbridge Halls of Residence.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 7880

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Chichester

Landen bezocht: