Half term en andere dingen. - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu Half term en andere dingen. - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu

Half term en andere dingen.

Blijf op de hoogte en volg Denise

10 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Zo, het is al een tijdje geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven. Maar dat komt omdat ik vakantie heb gehad!! Erg leuk want ik ben naar huis gegaan tijdens half-term.

Vrijdag de 25e ging ik terug naar Nederland, om 15.11 moest ik op de trein. Irene en Lois moesten toevallig ook dezelfde trein hebben, leuk! Zij gingen door naar Londen voor hun mini Engeland-reisje.

Aangekomen op Gatwick ging alles eigenlijk gewoon goed, ik ben vliegen gewend dus dat levert mij nooit echt problemen op. Ik had alleen wel een uur vertraging wat ik vreselijk irritant vond!!!!

Eindelijk op Amsterdam Schiphol aangekomen kwamen mijn ouders me ophalen met Spencer. Spencer was zoals gewoonlijk niet al te enthousiast, ach ik vergeef het hem. Het was echt heel vreemd om weer thuis te zijn, was de eerste nacht ook behoorlijk gedesoriënteerd. Wist niet dat het zo vreemd zou zijn. Maar het is ook weer fijn aan de andere kant.

Ik kon niet al te laat gaan slapen want de volgende dag ging ik met mijn beste vriendinnetjes naar Walibi Fright Nights!!! En ik heb gereden, ik heb autorijden zo gemist dus ik vond het heerlijk om te doen. De Fright Nights waren weer echt super. Behalve dat we er 1,5 uur over deden om van het parkeerterrein af te komen...

Zondag is mijn oma langsgeweest dinsdag is Ayleen blijven slapen en woensdag heb ik een tattoo laten zetten!!! Woensdagmiddag is Jason nog langsgekomen en hebben we lekker gelachen en gekletst. Ik ben ook nog even naar Sieb geweest en ik ben sushi gaan eten met Jason, Ayleen, Vera, Bernadette, Stacey, Eveline en Iris wat echt heel erg leuk was!!! Vrijdag nog met mama Amsterdam ingeweest, een beetje gewinkeld, Madame Tussaud bekeken en het Rijksmuseum.

Nou toen was de week vakantie alweer zowat voorbij! Ik moet zeggen dat ik Chichester best een beetje gemist heb en ik was erg blij om weer terug te zijn en iedereen te zien! Maar ik vond het ook heerlijk om iedereen thuis weer gezien te hebben.

Zaterdag rond 6.00 was ik weer in Chichester. Ik had mijn vlucht samen met Margot dus dat was erg gezellig! Die avond was ik best moe dus heb ik een rustig avondje ervan gemaakt. Zondag moesten er weer boodschappen gedaan worden want ik had echt niks meer liggen!!!

Maandag begon school weer, ik heb mijn course toch maar veranderd in alleen Engels. Business was te moeilijk en nam teveel tijd in beslag. Ik miste teveel CAE en ik vind dat examen erg belangrijk. Ik ga hem pas in maart maken maar ik wil veel oefenen.

Woensdag hadden we een international fair! Wij Nederlanders (ik denk dat we met 20 zijn?) hadden een kraampje vol met pepernoten, taai taai poppen en allerlei ander Sinterklaasspul. De fair was erg leuk elk land had er wat moois van gemaakt! En iedereen had lekker eten gemaakt. Het was erg leuk om al die verschillende culturen te zien. De rest van de week heb ik gewoon Engels gehad.

Zaterdag was het dan eindelijk zo ver!! De Oxford trip! Ik kon echt niet wachten om naar Oxford te gaan. Om 8.15 zaten we in de bus en ongeveer 2 uur later waren we er. Ik was met een groepje Nederlanders. Eerst zijn we naar Christ Church geweest waar de beroemde Dining Hall van Harry Potter is. Nouja, de inspiratie van de dining hall. Helaas was die hall pas 2.15 open dus we moesten wat anders verzinnen. Aangezien Oxford best groot is en een enorme geschiedenis heeft hadden we besloten om een tour te doen. Om 12 uur begon de tour en we begonnen bij de oudste college van Oxford, Balliol collevge.Elk college heeft een soort omheining om zich heen met een grote dikke deur. Vroeger werden er nogal veel studenten vermoord (rond 1200/1300) vandaar die deuren. Balliol College heeft echt iets weg van Zweinstein, eigenlijk heel Oxford. Elk college heeft ook een dining hall en een kathedraal. Het is allemaal heel ouderwets en het leuke is dat er gewoon nog steeds mensen studeren. Er zijn zo ongeveer 37 colleges in Oxford. We hebben er een stuk of 3 bekeken.

1 college had een binnenplaats die gebruikt is bij Harry Potter. In film 4, als Draco in een fret word veranderd. De boom waarbij dat gebeurt was er ook! Er zijn veel dingen gebruikt voor Harry Potter daar maar we hebben helaas niet alles kunnen zien door tijdgebrek... Om 3.45 moesten we alweer in de bus zitten dus we hebben Christ Church ook niet van binnen kunnen bekijken. Maar goed, dat betekent dat ik zeker nog eens een bezoekje aan Oxford moet brengen!!

Ook ben ik druk bezig voor Portsmouth University. Heb mijn diploma's laten vertalen en ze dit weekend gemaild... Fingers crossed dus!!!!!! Met een beetje geluk kan ik hier European Studies & International Relations doen, I hope so!!!!!!

Ik kan op de een of andere manier geen foto's meer plaatsen helaas... Die post ik wel op Facebook :)

X

  • 10 November 2013 - 19:00

    Erna:

    Hoi Denise, was weer heer erg leuk om te lezen. Je heb het wel heel erg druk, gelukkig ook wel allemaal hele leuke dingen, Volgens mij kan je extra fotoruimte kopen. Dat is misschien wel leuk, natuurlijk heel gaaf om toch ook de bijpassende foto's erbij te zetten. De foto's van Oxford zien er ook heel gaaf uit, je moet inderdaad meteen aan Harry Potter denken als je dat ziet. Veel plezier verder en ik kijk nu al uit naar je volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chichester

Denise

Hallo! Ik ben Denise, 21 jaar oud en ik kom uit Zoetermeer. Van 31 augustus tot 25 juni zal ik verblijven in Chichester, Engeland. Ik ga daar een Academic Study Year volgen op het Chichester College. Ik ga op een campus wonen, de Stockbridge Halls of Residence.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 7895

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Chichester

Landen bezocht: