Nieuwe course - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu Nieuwe course - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu

Nieuwe course

Door: Denise Stoop

Blijf op de hoogte en volg Denise

20 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Maandag begon ik weer om 9.15 met Engelse les. Ik had aan mijn lerares gevraagd of ze al iets wist of ik mijn course kon veranderen. Zij wist het nog niet dus ben ik naar iemand anders gestuurd die het ook niet wist, maar uiteindelijk ben ik dan bij de juiste persoon terecht gekomen gelukkig. Die vrouw deed in het begin heel moeilijk. 'Ja er zijn al 6 weken voorbij blabla en ik kan het wel veranderen in alleen maar Engels maar zo te horen heb je dat ook niet nodig. Dus ze heeft gelukkig haar best voor me gedaan en een plekje voor me gevonden in een HND Business course. Ik wilde ook graag bij Engelse mensen in de klas zitten omdat dat gewoon veel beter is omdat ik bij mijn Engelse lessen met heel erg veel Nederlanders zit.

Het rooster is best zwaar, nouja normale HND Business studenten zijn maandag en vrijdag vrij maar ik moet die dagen vullen met Engelse lessen. Nu eindig ik woensdag om 4.30 en donderdag om 4.45, wat een tijden!

Dinsdag begon mijn nieuwe course dan, best spannend zo'n nieuwe klas. Ik heb een redelijk klein klasje en het is een echte jongens klas. Ben niet de enige international maar wel de enige Nederlander, wat echt top is want dan heb ik sowieso 3 dagen in de week alleen les met Engelssprekende mensen. Mijn nieuwe klas is echt een jongensklas, in totaal maar 5 meiden. Er zitten wel aardige mensen in mijn klas maar je komt er als nieuweling in dus ze moeten nog even aan me wennen, maar ik weet zeker dat dat wel goed komt.

Mijn eerste les was Law, en omdat ik een paar weken gemist had was dit echt compleet Chinees voor me. Maar als ik een beetje bijgepraat word over die les dan komt het wel goed. Na Law had ik Environmental Economics, wat ook weer echt compleet Chinees was. Maar dat komt wel goed na een tijdje! Moet er even inkomen. Het is echt wel heel goed voor mijn Engels ook.

Woensdag begon ik pas om 1.15, heerlijk! Ik kan in die ochtend wel naar mijn Engelse ochtendles gaan maar dan zou ik elke dag 9.15-4.15/30/45 hebben. Dat is echt iets teveel van het goede dus zo'n vrije ochtend is echt heerlijk, en die ochtendlessen zijn nou ook niet mega speciaal gelukkig. Ik was woensdag pas 4.30 klaar, dat is wel even naar vooral omdat ik toch vaak nog wat boodschapjes moet halen. Dan ben je toch al gauw 5.30 thuis. Maar woensdagavond gingen we bowlen! Er was een gratis bowlingavond voor Internationals, erg leuk! Ik zat in het team bij Celine, Christiana, Kyle, Margot en Gait. De eerste ronde hadden we het nog zonder hekjes maar toen faalde we compleet dus hebben we gevraagd voor hekjes (die zijn eigenlijk voor people with special needs of kinderen onder de 12) ach wij zijn gewoon speciaal denk ik! In de 2e ronde won ik BIJNA. Daarna hebben we lekker een ijsje bij de Mac gegeten.

Deze donderdag had ik geen les maar er was een Event georganiseerd voor een paar courses, onder andere HND Business. Ik mocht meedoen dus dat was wel leuk! Het was een soort business event. Je werd in een random groepje gestopt en samen met die mensen moest je een product bedenken en uitwerken. Daarna kwamen er echte businessmensen naar binnen en moest je je product aan hun verkopen. We hadden ook zogenaamde business meetings met deze mensen. Na die meetings hebben we feedback gekregen en moesten we nu een echte presentatie over ons product houden. Het was wel een beetje eng om zo in een groepje gegooid te worden en met echte businessmensen te praten maar het is wel erg goed voor je zelfvertrouwen. Het was echt wel een leerzame dag!

Vrijdag had ik weer mijn Engelse lessen. In de ochtend hebben we een film gekeken, Dead Poets Society. Erg saai, maar wel lekker zo op de vrijdagochtend! In de middag weer CAE les gehad.

Vrijdagavond ben ik met Annabel, Margot, Gait en Barry naar de bar geweest. We zijn naar Lloyds gegaan wat op 1 minuut afstand is! Altijd handig. Na de bar zijn ik Annabel en Margot nog naar de club geweest maar het was zo onwijs saai die avond, maar we moesten tot 3.00 wachten voor de eerste bus... Nog nooit zo erg verveeld!

Zaterdag ben ik gaan kijken op de Portsmouth University! Als het allemaal mogelijk is zou ik daar heel graag European Studies en International Relations willen studeren. Ik kon nu alleen nog niet heel ver kijken qua informatie want ik moet eerst weten of ik wel de juiste qualifications heb. Even diploma's kopiëren en doormailen en dan duimen maar. Portsmouth University is echt ENORM. Ik denk dat het wel 10 gebouwen heeft en een stuk of 5 campussen. Portsmouth is een erg leuke stad ook, wel heel anders dan Chichester, het is een stukje drukker maar Chichester is dan ook wel heel rustig, maar Chichester is een super fijne stad.

In de avond zijn ik Annabel en Margot weer naar dezelfde bar geweest, we kregen gratis toegangskaartjes voor de club dus we dachten nou waarom niet! In de bus kwamen we nog wat andere Nederlandse meiden tegen. Deze avond was wel erg leuk in de club, gewoon niet meer op vrijdag gaan dus!

Vandaag lekker rustig aan gedaan, tot laat uitgeslapen, wasje gedaan, badkamer gepoetst. Een lekker rustig zondagje. Heb vandaag ook al mijn treinticket voor naar het vliegveld gehaald, echt raar over een paar dagen gewoon weer even terug. Zal heel erg wennen zijn maar wel leuk!

X

  • 20 Oktober 2013 - 20:02

    Erna:

    Hoi Denise, wat fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt en goed dat je het initiatief genomen hebt om je lessen aan te passen. Je maakt het jezelf niet makkelijker, maar volgens mij zijn deze vakken wel een verbetering. Wij vinden het hier heel gezellig dat je een week naar huis komt. Het zal best wel ontzettend wennen voor je zijn. Succes nog deze week en tot vrijdag, gezellig.
    Groetjes van mezelf, papa en Raymond (en Tommie, Spencer, Mickey en Paco)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chichester

Denise

Hallo! Ik ben Denise, 21 jaar oud en ik kom uit Zoetermeer. Van 31 augustus tot 25 juni zal ik verblijven in Chichester, Engeland. Ik ga daar een Academic Study Year volgen op het Chichester College. Ik ga op een campus wonen, de Stockbridge Halls of Residence.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 7903

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Chichester

Landen bezocht: