Anderhalve maand alweer voorbij. - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu Anderhalve maand alweer voorbij. - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu

Anderhalve maand alweer voorbij.

Door: Denise Stoop

Blijf op de hoogte en volg Denise

13 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Zo, ik zit nu alweer anderhalve maand in Chichester. Het bevalt nog steeds onwijs goed en ben echt helemaal gewend. Voor mezelf zorgen gaat ook steeds beter! Ik heb nog geen voedselvergiftiging van mijn kookkunsten gehad en nog geen was verpest! Op mezelf wonen bevalt me wel, nouja ik woon natuurlijk niet helemaal alleen gelukkig! Ben de hele dag omringd door mensen, wat ik zelf heel fijn vind.

Deze week was weer een normale schoolweek, weer een hele lange. Ik heb wel weer veel geleerd, vooral in de CAE lessen. Voor die lessen heb ik een hele goede docente en ik merk al dat ik flink vooruit ben gegaan. Ook qua spreken, maar dat mag ook wel als je de hele dag Engels praat!
En dinsdagochtend hebben we dan ook eindelijk de firedrill gehaald. Het moest een paar keer opnieuw maar nu hoeven we het voorlopig niet meer te doen!

Ik ga alleen wel mijn course veranderen, ik wil het switchen naar een Vocational en dat betekent dat je dan ook lessen hebt met alleen maar locals, wat denk ik wel een stuk leuker is. Ik zit nu met alleen internationals, wat ook gezellig is maar een aantal lessen met locals lijkt me ook erg leuk. Ik wil het dan veranderen naar een Business course. Ik heb nu ook Business les maar dat zijn lessen die gemaakt zijn voor 16-jarigen, veel te makkelijk dus. Maar ik hoor daar van de week meer over maar mijn docente zei dat het wel goedkomt!

Dinsdagavond ben ik met mijn flatmates, alleen de meiden dan uit eten geweest! Op dinsdag eten we altijd buiten de deur of bestellen we iets, erg gezellig! We hebben in de Chi Gate gegeten, we hebben allemaal Voucherboekjes hier gekregen dus ik had voor nog geen 10 pond een hoofdgerecht en een heerlijk toetje.

Woensdag een lekker kort dagje school gehad, maarja woensdagmiddag was helaas gereserveerd voor wassen, badkamer schoonmaken etc etc.

Donderdag en vrijdag waren weer erg lang, tot 4.15! Maar goed het is altijd weer fijn als het vrijdag is! Vrijdagavond nog even naar de bar geweest met een grote groep, het was lekker druk in de bar want er was voetbal op tv, ik moet zeggen de voetbalsfeer is hier stukken beter dan in Nederland, mensen zijn hier wel hysterisch over voetbal maar wel leuk hysterisch. Om 12 uur ging de bar dicht (dat vind ik nog steeds zo jammer, vind de bar zoveel leuker dan de club maarja je moet wel naar de club als je nog uit wilt). Maar dat was nu niet erg want ik wilde toch vroeg gaan slapen want de dag daarna ging ik naar de Fright Nights in Thorpe Park!

Thorpe Park is een attractiepark dichtbij Gatwick Airport met bizarre achtbanen. Ze hebben een SAW achtbaan die recht omhoog en recht naar beneden gaat, ik ben er zelf niet ingeweest de rij was mega lang en ik vond het toch een beetje eng...

Om 11.45 vertrokken we met 3 bussen vol studenten en rond 13.00 kwamen we aan. Ik was de hele dag met een paar andere Nederlanders, heel gezellig. We zijn in een paar attracties geweest en daarna gingen we naar de Horror Mazes. We zijn in Cabin in The Woods geweest en in SAW. Cabin was erg gaaf, het was precies zoals in de film. In het begin waren er een stuk of 7 deuren en achter elke deur zat weer wat anders en er zat bij elke deur een andere route. We hebben maar 1 deur gedaan omdat het best eng was binnen maar toen ik buiten kwam viel het allemaal wel mee, dus wel jammer dat we niet elke deur bekeken hebben! SAW was ook erg mooi gedaan, wat wel heel irritant is dat de acteurs je hier dus wel mogen aanraken, dat is echt niet prettig in zo'n lopend spookhuis. Ook liepen er bijna geen acteurs rond in het park en als ze er liepen deden ze niet zoveel. Ach, over 2 weken ga ik ook naar de Walibi Fright Nights en daar lopen wel altijd veel acteurs! De dag was wel erg leuk maar heeeeeel koud!

Ik was rond 23.30 terug op Stockbridge en heb daarna nog tot 2.30 ong met wat mensen gekletst, ik was doodmoe maarja het was gezellig en ik kon de dag daarna toch uitslapen!

Vanmorgen ben ik lekker rond 11.30 wakker geworden, heerlijk! Even met papa en mama geskyped en daarna maar even gedoucht en gegeten want ik moest weer boodschappen halen. Heerlijk in de regen, het is vandaag echt regenachtig en koud. Hier in mijn kamer ook ijskoud, alleen de Engelsen zetten hun verwarming pas in november aan want ze vinden het nu nog onzin. Dan maar met dikke truien en dekens zitten!

Voor de rest een lekker binnendagje, straks nog even een schrijfopdracht voor CAE maken en daarna lekker niksen. Het is leeg in de flat, zijn wat mensen weg en van de rest weet ik het niet. Denk dat iedereen lekker in z'n kamer zit! Straks met avondeten zal iedereen er wel weer zijn!

Over 2 weekjes kom ik alweer een weekje naar huis! Gezellig met mijn vriendinnen naar Walibi en al een dagje Amsterdam gepland :D Het zal wel heel raar zijn om weer even thuis te slapen. Ik ben benieuwd hoe Spencer reageert als ik er weer even ben. Tommie ook weer even blij kan ze weer een weekje bij me in bed liggen.

X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chichester

Denise

Hallo! Ik ben Denise, 21 jaar oud en ik kom uit Zoetermeer. Van 31 augustus tot 25 juni zal ik verblijven in Chichester, Engeland. Ik ga daar een Academic Study Year volgen op het Chichester College. Ik ga op een campus wonen, de Stockbridge Halls of Residence.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 7901

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Chichester

Landen bezocht: