Barrier Tests en andere dingen. - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu Barrier Tests en andere dingen. - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu

Barrier Tests en andere dingen.

Door: Denise Stoop

Blijf op de hoogte en volg Denise

06 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Maandagmiddag begonnen dan 'eindelijk' mijn barrier tests. In de ochtendlessen hebben we nog geoefend. Die oefentoets viel al behoorlijk tegen dus ik had al zoiets van mhm....

In de middag begon het dan, we moesten om 1.30 verzamelen in een lokaal in de bibliotheek, het was echt zo'n examenzaaltje. We begonnen met Reading, en echt serieus ik heb nog NOOIT zo'n vreselijk moeilijk leesexamen gehad. Het was echt vreselijk moeilijk. Mijn lerares zei ook dat dit wel een hele pittige was voor studenten maar pas een maandje CAE lessen hebben. Nou na een vreselijk leesexamen begon het Use Of English examen, wat nog erger is. Maar dat is vooral omdat ik nog nooit Use of English heb gehad, het is voornamelijk vocabulary en zinnen vervormen. Best lastig dus maar dat examen ging gelukkig wel redelijk goed!

Rond 4.30 was ik dan eindelijk klaar. De volgende dag startte deel 2 van de Barrier Test, want je hebt 4 onderdelen in totaal. Dinsdagmiddag was het Writing en Listening. Writing ging enorm goed, maar daar heb ik nooit veel problemen mee. Listening was weer echt heel lastig, het was al 3 uur geweest en dan nog naar 4 dingen luisteren, een beetje teveel van het goede. Rond 4.00 waren we klaar.

De volgende dag waren we vrij jeeej! Dus zijn even naar de bar geweest met mijn flatmates, het was nog best druk eigenlijk maar op dinsdag is het dus altijd Student Night in de bar, zelfs de club is open dan maar op een dinsdag is dat nou niet echt een goed idee.

De dag daarna ben ik met Annabel, Celine en Christiana naar Portsmouth geweest om te shoppen! Het was echt heel gezellig, zijn naar de Primark en New Look geweest. We hadden geen puf meer om de Portsmouth Harbour te bekijken, maar ik ga binnenkort met mijn andere flatmate Sophia een kijkje nemen op de Portsmouth Uni, ik zou daar zoooo graag heenwillen!

Donderdag had ik weer les, in de ochtend had ik Tutoring, een soort mentorles met mijn teacher. Het was zo'n typisch gesprekje of je alles wel leuk vind en of de campus leuk is. Nou, ik heb het hier zo naar m'n zin en ben zo op mijn plek hier dus dat is allemaal geen probleem!

In de middag had ik weer CAE afternoon class en zou ik dus ook mijn uitslag krijgen... spannend!!!! Ik had een totaalscore van 58%. Dat is opzich aardig goed voor iemand die pas ong 3 weken die lessen volgt. Ik had voor Reading en Use of English 55% gehaald, voor Writing 83%. Ja echt waar, dat was echt ineens een hele hele hoge score, voor Writing hoef ik dus niet heel veel meer te oefenen! En listening was 42% maar dat had ik al verwacht want dat ging zo slecht. Ik ga het CAE lekker in maart maken want dan is de kans een stuk groter dat ik een hogere score haal!

En toen was het weer vrijdag, English Morning Class en CAE afternoon class gehad zoals altijd. Bij de CAE afternoon class gingen we een film kijken, Lord of The Flies. Beetje aparte film. Maar meestal moet je voor school dus boeken lezen maar hier hebben ze zoiets van, als er een film van is kijken we de film toch gewoon! Helaas zit er wel weer een schrijfopdracht aan vast.

Vrijdagavond waren de plannen om lekker uit te gaan maar een van mijn flatmates werd iets te dronken... Dus nouja moesten wij voor haar zorgen. Zij had ook 2 heeeele aparte vrienden uitgenodigd. We hebben haar op bed gelegd en onze andere flatmate lette op haar. Toen zijn we even naar Vestrys geweest met z'n 5en ofzo. Maar het was niet echt boeiend dus gingen we terug, de helft weer kwijtgeraakt dus gingen we met z'n 3tjes ofzo terug. De rest van de avond een beetje in de keuken gezeten en gepraat. Die 2 vrienden van mijn flatmate waren er dus ook nog steeds want die hadden hun laatste trein terug gemist.. Het waren echt idioten dus we hebben er 1 uitgegooid, die ander zat nog bij mijn flatmate op de kamer. Uiteindelijk heeft zij die ene die we eruit gegooid hadden ergens op een bankje gevonden bij het station. Dat was dus echt een hele rare avond.

Zaterdag ben ik met Annabel en Celine bij de Mac gaan eten, wat een beetje standaard is geworden haha op een zaterdag. Christiana en Sophia waren weg dit weekend. Daarna even naar de stad geweest, hadden weer keukenpapier en afwasmiddel nodig. Met 8 mensen gaat afwasmiddel heel hard! We hadden ook nog het spel Uno gekocht voor in de avond, want na die vrijdagavond waren we wel toe aan een rustig avondje!

We hebben met z'n 3tjes Uno gespeeld, onze andere flatmate waren we de hele avond kwijt. Achja, zo was het ook gezellig. Waren allemaal alleen echt doodmoe haha! Dus lekker rustig avondje gehad. Heb alleen n energie voor 10 omdat het zo'n rustig weekend is geweest!

Net even de stad ingeweest met Annabel en Celine, vanavond nog lekker uit eten met z'n 3tjes!

X


  • 06 Oktober 2013 - 13:16

    Erna:

    Toch wel lastig om zo snel al een test te doen. Logisch dat het niet zo makkelijk ging, want jullie hebben natuurlijk pas een paar weken les gehad. In maart zal de score ongetwijfeld beter zijn. Goed dat jullie voor jullie beschonken vriendin hebben gezorgd. Kunnen mensen die de trein dreigen te missen niet beter in de common-room blijven en op de bank liggen of zo? (beter is op tijd terug gaan natuurlijk). Veel plezier nog dit weekend, misschien lekker sporten of zo?? raak je ook je energie van kwijt en natuurlijk ook buiten nog even genieten van het lekkere weer. Veel plezier en groetjes van ons allemaal!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chichester

Denise

Hallo! Ik ben Denise, 21 jaar oud en ik kom uit Zoetermeer. Van 31 augustus tot 25 juni zal ik verblijven in Chichester, Engeland. Ik ga daar een Academic Study Year volgen op het Chichester College. Ik ga op een campus wonen, de Stockbridge Halls of Residence.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 7899

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Chichester

Landen bezocht: