De tijd vliegt. - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu De tijd vliegt. - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt.

Door: Denise Stoop

Blijf op de hoogte en volg Denise

28 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Vandaag zit ik hier alweer 4 weken! Bizar hoe snel de tijd hier gaat, maarja time flies when you are having fun zeggen ze. En fun is het hier zeker!

De week was weer een normale schoolweek met veel Engelse lessen. Maandag had ik in de middag ook nog History & Culture en dit keer ging het over de Romeinen in Groot Britannie. Interessant maar het is wel wat minder dat ik hier ook een essay over moet maken helaas...

De rest van de dagen had ik English Morning Classes en in de middagen CAE preparation. En dat is toch echt verdomde moeilijk. Tenminste 1 onderdeel, Use of English. Maar gelukkig kunnen we veel oefenen. Maandag en dinsdag heb ik mijn Barrier Tests om te kijken of ik uberhaupt wel goed genoeg ben om het examen te maken. Super spannend dus! Wel jammer dat het Use of English examen echt aan het eind van de middag is, dan ben je lekker gaar. Maar ik ga het maandag allemaal meemaken, ik hoop dat ik in elk geval de CAE in december mag maken!

We hebben op donderdag tijdens de Engelse les een film gekeken! Het ging in ons Engelse boek over 'Great Expectations' van Dickens. Dus die film hebben we gekeken, erg leuk en ook leerzaam omdat je weer nieuwe woorden leert, en het is ook gewoon even leuk om film te kijken in plaats van grammatica!

Vrijdagochtend had ik Business, maar ik was dus in mijn eentje want alle mensen jonger dan 18 hebben een International project. Later kwam er ook nog 1 meisje aan. De halve ochtend heb ik maar mijn English Morning Class bijgewoond en daarna hebben ik en dat andere meisje 1 uur Business gehad. In de middag weer CAE. School tot 4.15 op een vrijdag is echt niet grappig. Maar gelukkig hadden we leuke plannen voor de avond dus daar kon ik naar uitkijken.

Vrijdagavond hebben we een hele hoop mensen uitgenodigd in de keuken, daar hebben we eerst een beetje voorgedronken en drankspelletjes gedaan. Ik denk dat we met een stuk of 15 waren? Erg gezellig in elk geval. Na de 'kitchen party' zijn we voor de verandering weer eens naar Thursdays gegaan. Je moet wat als het de enige club in de stad is haha, maar het is een leuke club dus dan maakt het niet uit. In Thursdays was nog eens half Stockbridge aanwezig dus dat was hartstikke leuk.

Om 3 uur hebben we de bus weer teruggenomen. De allerlaatste gaat om 3.30, dat is niet handig om die te nemen stel je mist hem.... Om 4 uur lag ik lekker in bed.

Vanmorgen ben ik rond 11.15 met Margot naar het station gelopen want we gingen naar Brighton! Samen met nog wat andere Nederlanders. Om 12.00 ging de trein en rond 13.00 kwamen we daar aan. We zijn eerst naar de pier geweest, wat echt een enorm groot ding is! Er staat een hele kermis op en een spelletjeshal en weet ik het! Echt een gave pier. Voorderest vind ik Brighton wat weg hebben van San Francisco op de een of andere manier. Het was wel vreselijk druk in de stad, je kon je amper voortbewegen. De winkels waren wel leuk maar zo druk en een bende. Heb er niks gekocht (ook weer eens goed voor m'n portemonnee). Ik ben rond 5 uur teruggegaan met Margot want wij waren helemaal gebroken, wij sliepen vannacht pas laat en de rest was wel lekker vroeg gaan slapen. We wilde eigenlijk nog Fish and Chips gaan eten op de pier maar ik had echt geen puf om weer naar die pier te lopen! Ach, ik heb nog 9 maanden te gaan ik zal er heus nog wel eens komen.

Vanavond ga ik lekker rustig aan doen en morgen ook haha. Mezelf een beetje voorbereiden op die Barrier tests en de essay afmaken... So much fun! Maarja, je moet er wat voor doen! Het is geen Grafisch Lyceum dit meer haha!

X

  • 28 September 2013 - 21:06

    Erna:

    Was weer leuk om te lezen. Succes met je Barrier tests en de rest van je huiswerk. En natuurlijk blijven genieten, maar volgens mij lukt je dat wel, veel plezier en succes !!!!!!

  • 29 September 2013 - 08:53

    Liliane Stoop:

    Hoi Denise, echt heel leuk om jouw blog te lezen. Volgens mij ben je al aardig gesetteld in Chichester. Je dagen zijn druk, maar je hebt gelukkig ook genoeg tijd om met je nieuwe vrienden door te brengen. Veel succes met je studie en have fun!

  • 29 September 2013 - 12:40

    Yvonne Van Der Kuijl:

    Hoi Denise, wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt.
    drukke en lange schooldagen dat wel maar in je vrije tijd geniet je volgens mij volop!
    Veel succes maandag en dinsdag met je Barrier test!
    En blijf lekker genieten maar als ik het zo lees gaat dat je goed af :-) xx

  • 30 September 2013 - 18:08

    Jennifer Waterreus:

    Gefeliciteerd met je moeder.

    Leuk stuk heb je weer geschreven. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chichester

Denise

Hallo! Ik ben Denise, 21 jaar oud en ik kom uit Zoetermeer. Van 31 augustus tot 25 juni zal ik verblijven in Chichester, Engeland. Ik ga daar een Academic Study Year volgen op het Chichester College. Ik ga op een campus wonen, de Stockbridge Halls of Residence.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 7902

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Chichester

Landen bezocht: