Alles is nu gewoon. - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu Alles is nu gewoon. - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu

Alles is nu gewoon.

Door: Denise Stoop

Blijf op de hoogte en volg Denise

22 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Afgelopen zondag was ook weer een lekker rustig dagje, een beetje de kamer schoonmaken en alles. In de avond kwamen ik en mijn flatmates op het 'geweldige' idee om naar Insidious 2 te gaan... Die film is echt doodeng. We hebben de halve film met onze handen voor onze ogen gezeten haha! Gelukkig kon ik daarna wel gewoon slapen, dat had ik nou niet verwacht. Maar gelukkig, want de volgende dag mocht ik er weer om 7.30 uit om naar school te gaan.

Maandag had ik les van 9.15 tot 4.15, zo dat is even wennen als je vanaf april niet meer in een school ben geweest. Ik had in de ochtend Engelse les, zoals altijd van 9.15 tot 12.30 en s'middags van 13.30 tot 4.15 History & Culture, wat wel een heel leuk vak is! We gaan dingen leren over Engelse cultuur en geschiedenis en daar horen ook tripjes bij, joepie! We gaan binnenkort een trip maken die wat met de Tudors te maken heeft, spannend!

Na school doe ik ook vaak even wat boodschappen omdat de Waitrose supermarkt op de route ligt. Maar dan ben je zo 17.00 pas terug. Dan heb je weinig zin om te koken haha maar gelukkig hebben we de Iceland supermarkt met superveel lekkere magnetronmaaltijden (doe ik natuurlijk niet elke dag hoor). In de avond zitten we vaak gezellig met z'n alle in de keuken.

Dinsdag had ik natuurlijk weer een schooldag, gelukkig een korte omdat ik eigenlijk in de middag Maths heb maar ik krijg dat vak gelukkig niet! En de English Afternoon Classes starten pas op donderdag, dus lucky me ik had een middagje vrij! Gelukkig waren veel flatmates ook vrij want anders is het vrij saai om terug te zijn, want in de middag is de common room ook vaak leeg omdat iedereen op school zit. In de ochtend weer Engelse les gehad, ik merk nu al dat ik flink vooruit ga maar dat is ook omdat je de hele dag door Engels praat. Je leert het zo echt een stuk sneller.

Woensdag had ik ook weer een kort dagje, op mijn rooster staat voor in de middag 'Enrichment Programme' en niemand weet nou nog wat dat inhoud. Het is niet echt een les ofzo, nouja we merken het wel. Ik heb me nog opgegeven voor de Fright Night in het Thorpe pretpark hier voor 12 oktober! Super leuk heb er nu al zin in.

Donderdagochtend natuurlijk weer mijn Engelse les bijgewoond en in de middag begonnen dan mijn English Afternoon Classes. Ik heb voor CAE gekozen omdat ik dat examen ook graag wil maken. Het is een Cambridge Advanced niveau, binnenkort zijn er barrier tests om te kijken of je ze uberhaupt mag maken maar onze lerares Engels zegt dat wij ons er geen zorgen over hoeven te maken omdat wij Level 1 (hoogste niveau) zijn. Ik ben benieuwd ik zou heel graag dat diploma hebben en daarna voor CPE gaan (Proficiency, hoogste wat er is). Met zulke diploma's kan je wat. Maar eerst even die barrier test afwachten!

CAE les is best pittig, het is op een aardig hoog niveau. We hebben een luistertoets gemaakt waarvan ik 1 onderdee compleet verpest heb, maarja het is pas de eerste oefenluistertoets dus even flink oefenen! Ik heb die les 3 keer in de week omdat ik geen Maths en Science heb dus ik kan gelukkig heel erg veel oefenen.

Vrijdag had ik weer Engelse les in de ochtend en de CAE in de middag. Tot 4.15 op school zitten op een vrijdag is echt niet leuk. Deze docenten geven ook echt les tot de laatste minuut, dat ben ik niet gewend haha! Van zo'n schoolweek word je flink moe maar ik heb nu wel een ritme en alles is normaal. Ik ben nu alles gewend. Ben er pas 3 weken maar ben echt helemaal ingeburgerd om het zo maar te noemen. Het is ook gezellig om op een campus te wonen!

Vrijdagavond ging ik met Christiana, Celine en Annabel nog even uit. We zijn weer naar de Lloyds bar geweest voor een jug. Daarna even naar Vestrys maar daar was nu helaas geen zak aan. Rond 11en gingen we terug naar de campus, ik ging slapen want ik moest de volgende dag om 7.00 opstaan om naar Bournemouth te gaan! De meiden waren nog even naar Thursdays maar daar was ook geen zak aan zeiden ze.

Zaterdag om 7.00 ben ik opgestaan, snel gedoucht en alles en rond 7.50 naar school gelopen om daar op de bus te wachten! Het voelde wel echt als zo'n groep 8 schoolreisje haha, misschien omdat er zoveel 16-17 jarigen meegingen? Dat is wel wat lastig maarja wat doe je eraan (ze zijn hartstikke aardig hoor) Gelukkig is op de campus hier alles 18+ dat ligt meer in mijn straatje haha.

Toen we in Bournemouth waren aangekomen ben ik met Joukje, Misa en Hana gegaan. Lekker klein groepje dan heb je tenminste geen gedoe dat de helft wat anders wil doen. Misa en Hana komen beide uit Japan.

We zijn eerst naar het strandgedeelte geweest, wat is dat mooi zeg! Dit strand had dan wel weer normaal zand in plaats van kiezelstenen. Ook heeft het een grote pier wat me echt deed denken aan de By the Sea scene van Sweeney Todd. Er stonden een paar kleine attracties op en 1 winkeltje, dus niet echt heel uitgebreid. De pier van Brighton schijnt zo'n mega pier te zijn dus daar moet ik ook gauw heen! Heb nog 9 maanden dus komt goed.

We hebben ook de gekleurde 'sheds' gezien! Van die kleine huisjes die mensen huren om hun strandspullen in de bewaren, echt heel schattig en de kleuren liepen heel mooi over. Na het strand bekeken te hebben zijn we door een soort tuin naar het winkelgedeelte gelopen. Wow wat een winkels, dan zie je pas hoe klein Chichester is haha! Ik heb wat bij de New Look, H&M en de Primark gekocht. H&M en New Look hebben we hier ook maar deze waren toch een stuk groter! Ik heb bij New Look een rok (ja echt waar) cardigan vestje en een shirt gekocht. Bij de H&M een warme sjaal en een jurk (ja ook echt waar haha). Bij de Primark een geweldige onesie van een kat gekocht, lekker warm voor in de winter straks! Echt iedereen loopt hier in onesies haha. Ook heb ik nog een leuk verjaardagscadeau voor Raymond kunnen scoren!

We hebben even lekker bij een koffietentje gezeten, de Cafe Nero. Waar ik een stuk red velvet cake heb genomen, jummieeee! Later op de middag moest ik natuurlijk ook fish and chips eten, oh wat is dat lekker maar zo slecht haha.

Na het winkelen hebben we nog de Gardens en een kerk bekeken. Daarna was het toch echt tijd om terug te gaan, om 3.45 moesten we ons weer bij de bus melden. De reis terug naar Chichester duurde ongeveer een uur en een kwartier. Ik heb heerlijk geslapen op de terugweg, ik was kapot!

Toen ik weer terug was op de campus hebben ik Annabel en Christiana lekker MacDonalds gehaald en opgegeten in de keuken. Het was superdruk de hele dag omdat alle University Students nu ook ingetrokken zijn in C en B block (die zijn voor Uni students) dus het word een stuk drukker hier! Wel gezellig. Wat alleen zo oneerlijk is is dat zij wifi in hun kamer hebben en de wifi in de common room al 4 dagen stuk is :( het is nog steeds niet gemaakt zucht.

Na ons heerlijke Mac menuutje (Ik had de Spanish grande burger, hebben we die in Nederland ook?) zijn ik Annabel en Christiana beneden in de common room X Factor gaan kijken, we waren allemaal moe dus even een bankhangavondje. Later kwamen er ook nog anderen meekijken. Echt de Britse X Factor is nog erger dan de Nederlandse qua rare mensen haha!

Ik ben lekker vroeg gaan slapen en uit gaan slapen. Ik ben alleen zo verkouden dat heel lekker slapen er niet inzit. Oren zitten dicht, neus vol, hoofdpijn pfff. Nouja, gaat wel over denk ik.

Vandaag lekker rustig aan doen want morgen begint er weer een drukke schoolweek! Ik moet eigenlijk nog wat schoonmaken maar dat komt wel als ik daar zin in heb haha.

Over 4 weken ga ik alweer even een weekje naar huis. Ik denk dat dat dan ineens heel apart is als ik dan weer een week thuis slaap. Ben het zo gewend hier. Maar wel erg fijn natuurlijk om naar huis te gaan!

X

  • 22 September 2013 - 17:34

    Erna:

    Was weer heel leuk om te lezen !!!! We hebben op google maps naar het Thorpe pretpark gekeken. Dat ziet er heel leuk uit. Er zijn zes achtbanen en twee daarvan zijn heel steil en hebben flinke loopings. Ziet er gaaf uit. Ben benieuwd hoe de fright nights daar zijn. Morgen weer een nieuwe schoolweek, als deze afgelopen is ben je al weer 4 weken in Engeland, gaat echt snel hé??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chichester

Denise

Hallo! Ik ben Denise, 21 jaar oud en ik kom uit Zoetermeer. Van 31 augustus tot 25 juni zal ik verblijven in Chichester, Engeland. Ik ga daar een Academic Study Year volgen op het Chichester College. Ik ga op een campus wonen, de Stockbridge Halls of Residence.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 7902

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Chichester

Landen bezocht: