Eerste weekje school! - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu Eerste weekje school! - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu

Eerste weekje school!

Door: Denise Stoop

Blijf op de hoogte en volg Denise

14 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Maandag 9 september begon school dan ook eindelijk voor mij. Om 9.15 moest ik me bij de receptie melden. Ik werd met een groepje mensen naar de kantine gebracht en daar kreeg ik mijn Induction Timetable. In de kantine heb ik gelijk de andere Nederlanders ook ontmoet!

We begonnen met een Engelse test in de mediatheek, luisteren en lezen. Met de luistertest had ik 86 uit 100 en met lezen 82 uit 100. Na de Engelse test kregen we pauze. Na de pauze kregen we een presentatie over de school en de stad en moesten we allerlei formulieren invullen, saai! Gelukkig kregen we daarna lunchpauze. Wat je allemaal niet te eten kan krijgen als lunch hier in de kantine... Van een bord patat tot een hele avondmaaltijd. Bizar! Zit ik daar met mijn boterhammen. Ook zit er een Subway in school waar ik elke ochtend langsmoet, echt geloof me dat is zo smerig in de ochtend! Na onze lunchpauze kregen we een tour rond school die eigenlijk nergens op sloeg.

Na de tour moest ik nog een uur wachten op een soort 'les' waar je je problemen over je accomodatie kwijt kan, nou ik heb hier geen problemen dus ik was gelukkig ook zo weg uit die les. Rond 2.30 was ik klaar volgens mij. Ik ben met Margot, Nederlands meisje dat ook op Stockbridge zit wat boodschappen gaan doen bij Waitrose. Waitrose ligt op de route dus dat is super fijn!

In de avond ben ik samen met Christiana en Celine gaan sporten, ze wilde heel graag een keer kijken bij die sportschool dus heb ze meegesleept! We hebben een les bodycombat gedaan en ze waren compleet gesloopt na de les haha! Maar wel leuk dat ze mee zijn geweest, ze hebben nu ook een abonnement dus kunnen we steeds samen gaan. Ik ben daarna lekker vroeg gaan slapen want de volgende dag moest ik weer om 9.15 op school zijn.

Dinsdagochtend had ik al Engelse les met mijn nieuwe klas, ik zit in een klas van het hoogste niveau, C2! Nooit verwacht maar wel erg leuk. De lessen worden wel pittig met niveau C2 maar dat word een leuke uitdaging dan. We moesten ons eerst registreren op de computer voor een Engels online programma. Toen we daarmee klaar waren moesten we ons inschrijven voor een sport. Ik had me opgegeven voor Running, ben benieuwd of het wat is maar het is sowieso leuk om te socializen. Als het niks is kan ik me altijd nog uitschrijven!

Na de inschrijving van de sporten gingen we weer door met Engelse les, dit keer een voorstelrondje. Altijd leuk (kuch). Ik heb een leuke klas, alleen we zijn met 22 dus de klas moest gesplitst worden want 22 is teveel om goed les te kunnen geven. Dat ging de volgende dag gebeuren.

In de pauze ben ik gaan vragen voor de schooltripjes naar steden in de buurt! 21 september is er een tripje naar Bournemouth, ik heb me daarvoor ingeschreven samen met Joukje. Ik heb er erg veel zin in!! 9 november is er een tripje naar Oxford, dat lijkt me zo ontzettend gaaf daar ga ik ook zeker heen.

Ik moest nog 1 ding doen, en dat was mijn rooster ophalen, en echt dat is een pittig rooster. Elke dag les van 9.15 tot 4.15, pff! Dat wordt flink aanpoten.

Toen ik terug was in Stockbridge in de middag moest ik al huiswerk maken! Na mijn huiswerk ben ik de common room in geweest en weer wat nieuwe mensen ontmoet. Altijd leuk!

In de avond heb ik lekker pasta gemaakt en hebben we gezellig met z'n alle in de keuken gezeten. Die avond ben ik wel lekker vroeg gaan slapen want ik moest alweer om 9.15 beginnen de volgende dag!

Woensdagochtend ging ineens om 8.00 het oefenbrandalarm af. Ik kwam echt net uit de douche dus moest me als een gek aankleden. Ik ben heel snel naar beneden gerend en het hele veld stond al vol met mensen, sommige nog in pyjama zelfs haha. Nou we moesten binnen 5 minuten buiten zijn en ons blok deed er 9 minuten over dus over anderhalve week moet het weer, zucht. En dan gaan ze het om 6.00 in de ochten doen. Can't wait. Na het brandalarm gedoe moest ik echt heel snel make-up op doen en ontbijten, ik was gelukkig wel op tijd op school maar moest me flink haasten.

Ik had die dag maar les tot 12.30, lekker kort dagje dus! Ik had 2 Engelse lessen, de klas was al opgesplitst. Ik zit nog steeds met 4 andere Nederlanders wat misschien niet heel erg handig is, je gaat toch automatisch Nederlands tegen elkaar praten.

Na school ben ik weer boodschappen gaan doen. Met zo weinig ruimte in de koelkast doe je echt 4x per week boodschappen, maar gelukkig ligt de supermarkt op de route. In de middag heb ik lekker rustig aan gedaan en weer op tijd naar bed gegaan.

In de ochtend heb ik weer Engelse lessen gehad en in de middag kreeg ik mijn Enrolment. Ik moest iets van een halfuur wachten, het was in een grote conferentiezaal en je kreeg een nummertje. Ze gingen je formulieren checken en je kreeg je schoolpas. Vanaf dat moment was ik officieel een student!

In de avond heb ik Celine meegesleept naar de sportschool, we hebben bodypump gedaan en ze was echt gesloopt erna. Na het sporten hebben we eten gemaakt samen met Sophia en Annabel en nog gezellig in de keuken gehangen. Daarna heb ik lekker op mijn kamer gezeten beetje uitzenzing gemist bekeken!

Vrijdagochtend gingen we weer verder met de Engelse lessen, het ging over metaphors en fiction dingen, je werkt veel in groepjes dus dat is erg gezellig!

In de middag moesten we onze English Afternoon Classes kiezen, en omdat ik niveau C2 heb zijn dat geen makkelijke klasjes. Ik heb gekozen om het CAE Cambridge Examen eerst te doen (dat examen krijg ik na de kerst) en daarna het CPE Cambridge Examen. Dat word echt heel moeilijk maar ik denk dat het wel goedkomt als ik mijn best doe!

Na school ben ik gaan winkelen met Celine en daar kwamen we Annabel ook tegen. Ik heb samen met Celine, Sophia en Annabel gegeten. Christiana is dit weekend in Londen, haar vader is daar nu.

Rond 21.00 zijn we naar een bar gegaan, Lloyds. Daar kan je 2 cocktail jugs krijgen voor maar 12 pond, kost echt niks. Na Lloyds zijn we naar Vestrys gegaan, echt een hele leuke bar beter dan Lloyds en daar zat de andere helft van Stockbridge ook. Om 00.00 gaan al die pubs en bars hier dicht dus zijn we daarna weer naar de club Thursdays gegaan. Ik lag om 4.30 in mijn bed denk ik. Het was wel erg gezellig we waren echt met heel veel mensen.

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen tot een uur of half 12 en ben ik samen met Annabel en Celine bij de Mac gaan eten, daar hadden we zo'n zin in! Celine is daarna naar haar vriendin Kate gegaan. De rest is ook allemaal weg dus alleen Annabel en ik zijn over in de flat vandaag, we hebben samen de was gedaan en even wat boodschappen gedaan. Nu lekker rustig aan in mijn kamer en straks gaan we samen nog wat eten maken.

Vanavond nog naar een bar met wat Nederlanders! Ben nog gesloopt van gisteren maarja joh, het is weekend!

Ik heb nu echt mijn plek gevonden hier, het is echt heel leuk en mijn flatmates zijn echt schatten. Ik zit hier pas 2 weken maar het voelt al veel langer en heb het onwijs naar mijn zin. Heb bijna niet de kans gekregen om aan thuis te denken eigenlijk! Wat een goed teken is.
Het is wel echt ineens een heel ander leven, maar ik ben er nu wel aan gewend. Alles zelf doen, leven op een campus met veel andere jongeren. Het is erg leuk en gezellig!

X

  • 14 September 2013 - 20:28

    Erna:

    Het is weer een leuk verhaal om te lezen. Fijn om te zien dat je zo snel bent ingeburgerd. Ik denk dat dit schooljaar voorbij vliegt voor je.

  • 10 November 2013 - 19:16

    Jacqueline:

    Jij wil dadelijk niet meer naar huis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chichester

Denise

Hallo! Ik ben Denise, 21 jaar oud en ik kom uit Zoetermeer. Van 31 augustus tot 25 juni zal ik verblijven in Chichester, Engeland. Ik ga daar een Academic Study Year volgen op het Chichester College. Ik ga op een campus wonen, de Stockbridge Halls of Residence.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 7897

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Chichester

Landen bezocht: