Mijn eerste week in Chichester - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Chichester - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Chichester

Door: Denise Stoop

Blijf op de hoogte en volg Denise

08 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Maandag werd ik erg vroeg wakker, zo'n 8.00 uur s'morgens. Na het douchen en aankleden ben ik gaan ontbijten, maar omdat bijna iedereen al school had die dag was het een beetje saai zo alleen ontbijten. Ik had het die dag ook nog wel een beetje moeilijk met thuis missen, ik denk dat dat 2 a 3 dagen duurde nog. Die eerste dagen had ik ook echt zoiets van haal me alsjeblieft terug naar Nederland, maar nu heb ik het onwijs naar m'n zin hoor!

Na het ontbijt ben ik lekker even alleen de stad in geweest, alles rustig bekeken en gedaan. De stad is hier klein maar fijn. Onwijs leuke winkeltjes die variëren van New Look, Topshop, River Island tot de kleinste snoepwinkeltjes en antiekzaakjes. Erg leuk om te shoppen dus, alleen de pond is zo duur!!!!

Rond 12.00 was ik alweer terug, had even geluncht en daarna gelukkig afgesproken met Irene want die was vroeg vrij! We hebben een ijsje gegeten (het was zoooo warm). Ik had de smaken banoffee en toffee crumble mmmm. Engelsen en toffee, ik weet het niet maar echt alles is hier met toffeesmaak te krijgen, zelfs popcorn!

Na de stad ben ik teruggegaan naar de campus, ik had om 17.00 mijn induction op de sportschool. Wauw wat een grote sportschool is dat zeg, en ik kan hem zien vanuit m'n raam! De kleedkamer is echt enorm, met een grote ruimte om je haar te fohnen en veel kluisjes en douches, echt enorm!

Nadat ik me had omgekleed ben ik met Lauren, de personal trainer die mijn induction ging geven naar de sportapparaten gegaan. Lauren heeft een programma voor mij gemaakt naar mijn doelen.

Na de induction moest ik weer koken natuurlijk, dit keer een hamburger met een broccoli/bloemkool mix. Echt, die kookplaten zijn zo vervelend! Het duurt eeuwen voor je water eindelijk kookt, maarja je moet toch eten maken dus er zit niets anders op dan wachten. Maar dat is alleen als je wat kookt, bakken gaat een stuk sneller.

Na het eten ben ik ook even wezen Skypen met Ayleen, die was bij Tjesco dus kon ik ook gelijk even kletsen met Timo en Vera! In de avond is Irene hier nog geweest en hebben we de film Grease gekeken, erg gezellig! Na de film ben ik lekker gaan slapen.

Dinsdagochtend had ik mijn wekker gezet voor een les in de sportschool, bodycombat. Het is een soort mix van martial arts en karate, ik vond het erg gaaf! Na het douchen had ik ook weer even met Ayleen geskyped.

Rond 13.00 ben ik met Irene naar de Tesco geweest, echt een enorme supermarkt. Het is net Walmart, je kan er echt alles kopen. Ik heb daar ook voor Raymond een Jack Daniels barbecuesausje gehaald, ik zag het staan en dacht dat moet ik meenemen! Ook had ik 4 liter water mee wat niet echt zo'n tof idee is als het buiten 27 graden is en je een halfuur moet lopen... Ach heb ik ook weer van geleerd. De volgende keer haal ik ze lekker bij Waitrose, die supermarkt ligt een stuk dichterbij maar is wel weer een tikkie duurder. Het water scheelt 15 pence. Nou voor die 15 pence meer doe ik het wel hoor, nooit meer dat ik zover ga lopen met zulke zware flessen.

Toen ik terugkwam was Celine er ook weer, ze was maandag de hele dag bij een vriendin omdat haar hond erg ziek is en ze er heel verdrietig om was, maar gelukkig was ze weer terug. Christiana kwam ook rond die tijd terug van school en we besloten om pizza te gaan bestellen s'avonds! Domino's had een goeie Tuesday Deal. 1 large pizza, 2 kleintjes en een pint Ben & Jerry's. Irene was ook bij de pizza night. Na de pizza gingen we nog spelletjes doen zoals truth or dare, paranoid en never have I ever. Truth or dare kennen jullie wel natuurlijk. Paranoid is een spel dat iemand in een ander z'n oor wat fluistert, bijvoorbeeld 'Who is most likely to be homeless' diegene moet dan iemand aanwijzen en als diegene wil weten wat het was dan moet hij of zij wat drinken. Never Have I Ever werkt als volgt, je zegt 'Never have I ever been arrested' bijvoorbeeld. En degene die dus dan ooit is gearresteerd moet wat drinken. Gelukkig heb ik al die idiote dingen die ze vroegen niet gedaan dus hoefde ik niet veel te drinken gelukkig! Celine en Christiana daarintegen waren echt stomdronken.

Op gegeven moment zijn we naar buiten gegaan en daar waren wat kerels uit Cyprus. Heel eng met heel veel haar, maar Christiana en Celine vonden ze helemaal geweldig. Ook hebben we buiten Gina ontmoet, een meisje uit Hong Kong. Celine en Christiana nodigde de Cyprioten uit in de keuken en daar gingen de spellen verder. Op gegeven moment was het bij truth or dare echt alleen 'kiss that person' of 'kiss that person' dus toen had ik me al gauw teruggetrokken uit de game. Gelukkig was Barry onze flatmate er ook, die doet natuurlijk ook niet mee met dat soort dingen haha! Het is wel jammer dat Miki er nooit is, ze doet nergens aan mee en gaat alleen maar naar de Aziaten. Zo maak je toch ook geen internationale vrienden?

Na de spelletjes gingen we slapen, alleen 1 zo'n kerel ging mee naar Celine's kamer en de ander naar Christiana's kamer... Ik heb mijn deur op slot gegooid en ben gaan slapen.

De volgende dag had ik niet zoveel zin, had een beetje last van heimwee denk ik. Heb een beetje geskyped en Nederlandse tv op uitzending gemist gekeken.

In de middag kwam Celine even langs, to clear the air. Gisteren was er gelukkig dus niks gebeurd en die kerels zijn na een uur hun kamer al uitgegaan. Gelukkig maar, je wilt toch geen one-night stand in je eerste dagen?! Lekkere reputatie dan. In de middag heb ik nog 2 Nederlandse meisjes ontmoet in de common room, Eva en Vera.

In de avond had ik weer gekookt, een stuk kipfilet met boontjes deze keer. Ging ook weer erg goed! Ik heb ook met mijn ouders geskyped, ik dacht dat ik dat moeilijk zou vinden maar het viel gelukkig erg mee. Het was erg gezellig en hebben anderhalf uur gepraat! Ook heb ik met hun besloten dat ik in de herfstvakantie even een weekje terugkom! Dan kan ik ook met mijn vriendinnen naar Walibi, wat ik echt heel fijn vind!

In de avond had Celine een vriendin van haar uitgenodigd, Kate. Kate komt uit Londen dus die heeft me een accent, ik versta echt niks van haar haha!

De volgende dag heb ik weer mijn wekker gezet om te sporten, bodypump dit keer. Dit ben ik gewend want dit doe ik thuis ook vaak dus dat was fijn. Na het sporten en douchen ben ik boodschappen gaan doen bij Waitrose, ik had weer vanalles nodig. Ook had ik wat lekkers gehaald, Kettle chips mature cheddar & red onion en Cadbury Orea. Oeps, niet goed vooral niet als je die dag gesport hebt! Foei, maarja deze week nog ff dingetjes proeven als school begint niet meer!

Om 15.15 had ik met Irene en Anoek afgesproken, Anoek was pas een dag in Chichester. We zijn even in de stad wezen kijken en rond 17.00 zijn we allemaal teruggegaan om eten te maken. Anoek heeft catering, die heeft geluk! In de common room heb ik nog een meisje uit Hong Kong ontmoet, ben haar naam even kwijt die was zo moeilijk.

Ik had mijn andere stuk kipfilet klaargemaakt met wat wokgroente, jummie!

Na het eten heb ik mijn nieuwe flatmate ontmoet! Sophia uit Bermuda. Oke, ik moet even zeggen dat de Bermuda-driehoek niet bestaat, it is all a lie! Na even gepraat te hebben met Sophia zijn we naar boven gegaan, zij ging skypen met haar moeder en ik lekker naar bed!

De volgende dag heb ik heerlijk uitgeslapen, alles rustig aan gedaan. Ik ben nog heel even de stad ingegaan want ik moest wat omruilen wat ik de dag daarvoor had gekocht. Bezigheidstherapie haha!

Toen ik terugkwam kwam in Christiana en Celine tegen, die hadden vannacht dus die kerels weer uitgenodigd op hun kamer, bah! Ik heb er gelukkig doorheen geslapen. Ik snap niet wat ze in die engerds zien, maarja. Wederom niks gebeurd, zeiden ze...

In de wifi ruimte heb ik nog even gepraat met Vera, Aziz uit Saoedi Arabie en Celine. Ik kwam daar ook Margot tegen, die was net aangekomen in Chichester!

Ik heb daarna weer eten gemaakt, een chili angus beefburger met de overgebleven wokgroente, lekker!

Rond 20.00 ben ik met Eva en Joukje naar de Chi Gate gegaan voor de bios, bij de Gate zouden we Irene en Lois, die ook net pas is aangekomen zien om met z'n alle naar de bios te gaan. We zijn naar de film 'The Way Way Back' gegaan, een erg leuke komedie!

Mijn flatmates hadden een feestje gepland met de Cyprioten erbij, thank god dat die niet op kwamen dagen. Nu waren Sophia, Gina, Celine, Christiana en Kate er. Dat was erg gezellig en veel beter als dat die Cyprioten erbij zijn.

De volgende dag heb ik weer lekker uitgeslapen, en om 14.00 met Irene afgesproken om weer naar de Tesco te gaan. Echt je doet zo'n 3 a 4 x per week boodschappen. Je hebt niet zoveel ruimte in de koelkast dus je moet het in kleine beetjes kopen, achja.

We hebben er ook weer een nieuwe flatmate bij. Kyle, de broer van Sophia, dus ook uit Bermuda,

In de avond hadden we plannen om uit te gaan en rond 21.00 gingen we al in de keuken zitten en wat spelletjes doen. We waren met Celine, Christiana, Sophia, Irene, Margot, Gina, Kate en nog 2 vrienden van Kate. Harry uit Ierland en Douglas uit Manchester.

Rond 00.00 zijn we naar de nachtbus gegaan, er is maar 1 club in Chichester en daar moet je heen met de bus omdat het nog best ver weg is. We hebben lang gewacht op de bus in de kou. Toen we eindelijk bij de club Thursday's waren aangekomen moesten we ook nog wachten tot we naar binnen konden.

Toen we eindelijk binnen waren was het erg leuk, het verschilt denk ik niet zo erg met een club in Nederland denk ik. Rond 3.00 hebben we de bus weer teruggenomen, om 3.30 is de laatste bus dus we zijn ruim op tijd teruggegaan. Om 4.00 ben ik gaan slapen ongeveer, gaap!

Vandaag word het een beetje een niks dag, ik moet mijn kamer stofzuigen en een was draaien. Alleen de stofzuiger is zoek dus die moeten we eerst even zoeken. In de avond is mijn oom hier in de buurt dus die komt als het goed is ook even kijken hier. En morgen begint voor mij dan ook eindelijk school! Ik moet me om 9.15 in de receptie melden, ik ben benieuwd!

X

  • 08 September 2013 - 12:55

    Josje:

    Wat een leuke verhalen Denise.
    Ik ben blij dat je het zo leuk hebt en ook dat je zo dicht bij jezelf blijft en stopt wanneer dingen niet bij je passen.

    Blijf genieten en veel plezier op school.
    xx, Josje.

    ps. wat een goed idee van die stofzuiger. Ik ga de mijne ook even kwijtraken, dan hoef ik dat vandaag niet te doen :p

  • 08 September 2013 - 16:05

    Jennifer Waterreus:

    Fijn dat je je draai kan vinden. Je zult vele nieuwe mensen ontmoeten en er altijd tegenkomen die zeggen er is niets gebeurt en dat ze het zelf ook nog geloven.
    Wees blij dat jezelf niet zo bent.

    Veel succes met leren komende week.

    groetjes Jennifer collega van je moeder

  • 09 September 2013 - 16:59

    Erna:

    Was weer leuk om te lezen, hoewel ik veel dingen natuurlijk al wist, is het fijn om het nog even terug te lezen. Ik ben blij dat je je draai gevonden hebt (was ik niet zo heel bang voor, maar je weet maar nooit).
    Ik ben ook benieuwd hoe je eerste schooldag gegaan is. Ik hoop dat je elke week een stukje blijft schrijven, dat is voor jezelf ook heel leuk voor later.
    We spreken elkaar snel en groetjes van ons allemaal xxxx

  • 10 November 2013 - 19:10

    Jacqueline:

    Heyy

    Dat spel paranoid lijkt me leuk! Die never have I ever kende ik al, een zeer leuke klassieker, denk dat er nog wel verandering in komt dat je niet dronken was:) Hahaha je hebt ook echt je deur op slot gedaan!!!

    Echt super leuk dat je zoveel mensen ontmoet.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chichester

Denise

Hallo! Ik ben Denise, 21 jaar oud en ik kom uit Zoetermeer. Van 31 augustus tot 25 juni zal ik verblijven in Chichester, Engeland. Ik ga daar een Academic Study Year volgen op het Chichester College. Ik ga op een campus wonen, de Stockbridge Halls of Residence.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 7900

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Chichester

Landen bezocht: