De eerste dagen! - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu De eerste dagen! - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu

De eerste dagen!

Door: Denise Stoop

Blijf op de hoogte en volg Denise

01 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Vrijdagochtend 30 augustus ging mijn wekker om 4.15. De grote dag was aangebroken, ik ga dan eindelijk naar Chichester toe! Na het douchen en aankleden zijn we rond 5.30 vertrokken. Ayleen is me nog komen uitzwaaien om 5.15, wat ik echt zo ontzettend lief vond!

We waren om 10.00 al in Calais, veel te vroeg want onze trein die we geboekt hadden ging om 11.50 maar we konden de trein van 10.20 al nemen zonder extra kosten! Heel fijn was dat. Zo'n trein waar je met je auto op moet is zo raar, je moet een treincabine inrijden en dan gewoon je auto stilzetten. Het is wel onwijs handig want een halfuur later arriveer je al in Engeland, Folkestone om precies te zijn. Vanaf Folkestone was het nog 2 uur rijden naar Bognor Regis, waar ons hotel voor de eerste nacht was. We zijn ook nog even gestopt om een broodje te eten en wat te drinken. Engeland is echt een prachtig land om doorheen te rijden. Het links rijden viel mijn vader gelukkig ook niet tegen, ik vind het knap van hem ik had het niet gedurfd.

Aangekomen in Bognor Regis hebben we ons ingecheckt in het hotel, het was echt zo'n oud Engels hotelletje. Nadat we onze spullen hadden neergezet zijn we naar de Stockbridge Halls of Residence gereden in Chichester, waar mijn kamer zich bevind. Ik kon gelukkig mijn spullen in mijn kamer zetten. Nadat we dat gedaan hadden zijn we weer teruggereden naar Bognor Regis. We zijn bij Pagham Beach wezen kijken, wat echt een onwijs mooi strand is! Engeland heeft wel in plaats van zand kiezelstenen, dat is wel apart. Maar het water is mooi donkerblauw! Na even bij het strand geweest te zijn zijn we lekker gaan eten in een onwijs leuk tentje. Mijn ouders hadden fish and chips en ik had een chicken-mushroompie met chips. We zijn daarna teruggegaan naar het hotel en al vrij snel in slaap gevallen, maar wat wil je na een vermoeiende dag.

De volgende dag zijn we aardig vroeg opgestaan, dat zal wel komen omdat we erg vroeg zijn gaan slapen! We hebben om 9.00 uur een lekker Engels ontbijt gegeten en daarna zijn we naar de Stockbridge Halls of Residence gereden om mijn spullen uit te gaan pakken! Het duurde best even voordat alles zijn plekje had, maar alles paste gelukkig! Die middag heb ik ook mijn eerste flatmate ontmoet, Celine. Celine is half Nederlands half Engels en ze begint al aan haar 3e jaar op het Chichester College. Als ze thuis woont woont ze in Almere want haar vader woont in Indonesië, waar ze ook een poos heeft gewoond. Ook heb ik Joukje al ontmoet, 1 van de Nederlanders.

Na het uitpakken van de spullen zijn we even wat gaan lunchen in de Chichester Gate, wat pal naast de campus ligt. Je hebt er dingen zoals een bioscoop, restaurants, bowlingbaan, poolcenter etc. Erg leuk dus! We hebben een lekkere panini gegeten en ik heb me ook aangemeld voor de sportschool daar. Die sportschool ligt gewoon op 1 minuut lopen.

Na de lunch zijn we even de stad ingegaan om nog wat spulletjes te kopen. Dingen zoals; een plantje voor in mijn vensterbank, ik had nog wat hangers nodig etc. Mijn ouders hebben hele gave dingen voor in de tuin gekocht, die konden ze nu tenminste lekker meenemen! Na de hoofdwinkelstraat een beetje verkend te hebben zijn we koffie en thee met gebak gaan eten en drinken bij een heel schattig tentje. Echt zo'n cupcake heaven! Het was inmiddels al rond 5.00 in de middag dus we hebben snel de spullen in mijn kamer gezet. Er moesten nog boodschappen gedaan worden! We zijn naar Waitrose gereden en ik heb daar wat boodschappen gedaan, ik kom de week wel door!

Nadat we de boodschappen hadden uitgepakt zag ik ineens iemand voor mijn raam zwaaien, ik moest even 3x kijken maar het was Irene, ook een Nederlands meisje die op een andere campus zit. Na even met haar gesproken te hebben ben ik met mijn ouders uit eten geweest in een Amerikaans/Italiaans restaurant genaamd Frankies en Benny's. Echt een heel leuk tentje met heerlijk eten! Ik had als voorgerecht garlic & cheese mushrooms, als hoofdgerecht oven roasted pesto salmon en als toetje een heerlijke banana cheesecake! Na het eten hebben mijn ouders me naar mijn campus teruggebracht en zijn zij terug naar hun hotel gegaan. Mijn eerste nacht in mijn eigen kamer was nu een feit.

Ik heb heerlijk geslapen en het ging me allemaal goed af. Ik heb een fijne badkamer met goede douche. Het enige wat irritant is aan de douche is dat ik de knop 100x opnieuw moet indrukken want na 10 seconde gaat ie uit, maar dat hoort volgens mij want Joukje heeft hetzelfde probleem. Ach, de temperatuur is prima. Na het douchen en aankleden ben ik naar het Premier Inn hotel gegaan, waar mijn ouders sliepen. We hebben nog lekker samen ontbeten. Na het ontbijt zijn ze nog even meegeweest naar mijn kamer en toen moest ik toch echt afscheid van ze nemen. Ik vond het moeilijker dan ik verwacht had, ik voelde de tranen echt komen maar heb ze verbeten. Ik heb ze gedag gezegt in mijn kamer en vanuit mijn raam nog uitgezwaaid. Daarna moest ik toch echt wel flink huilen, maar daar was geen tijd voor want het was 9.55 en om 10.00 was er een soort meeting in de common room. Ogen gauw gedroogd en zo normaal mogelijk naar beneden gegaan. Na de meeting ben ik met Celine en 2 nieuwe flatmates; Minki uit Tokyo, Japan en Barry uit Hong Kong, China naar de stad gegaan. Rond 12.00 waren we weer terug en toen hebben we even geluncht. Na de lunch heb ik me wel even teruggetrokken in mijn kamer want ik moest toch echt even bekomen van het feit dat mijn ouders nu toch echt weg waren. Ik heb even lekker een uur gehuild en daarna was het ook klaar gelukkig.

Voor ik wegging was er nog een ander meisje gearriveerd, Christianna uit Barbados. Haar moeder en zus waren nog bij haar en ze ging met hun de stad in.

Rond 15.00 ben ik naar Irene gegaan. Ze heeft mij haar kamer laten zien en daarna zijn we naar Stockbridge gegaan zodat ik mijn kamer kon laten zien en we Joukje konden ophalen. We zijn even de stad in geweest, helaas was alles al gesloten dus we zijn maar bij de Chichester Cathedral gaan kijken, achter de Cathedral is namelijk een prachtig park.

Ik ben rond 17.00 weer met Joukje teruggegaan naar de campus. Ik heb mijn eerste maaltijd hier gekookt! Hooray! Ik had een hamburger gebakken en een salade erbij gemaakt. Ik had de hamburger op de hoogste stand gebakken, oeps. Hij was gelukkig nog wel te eten maar dan weet ik dat ook weer voor de volgende keer. Na het eten hebben ik, Celine, Christianna en Minki nog heel lang gekletst, dat was erg gezellig. Daarna zijn we nog heel even naar de Chichester Gate geweest en daarna weer lekker terug naar mijn kamer, waar ik nu dit verhaal aan het typen ben! Het is nu 22.00 in de avond en ik ga zo denk ik al slapen. Het is een zware dag geweest, ben wel toe aan wat slaap!

X

  • 02 September 2013 - 10:31

    Yvonne :

    Hoi Denise,
    Foto"s zien er mooi uit! het is altijd moeilijk om afscheid te nemen maar wat leuk dat je nu al zoveel contacten hebt!
    Vandaag is zeker je eerste college dag? ben benieuwd hoe je het vindt.
    Ron en ik gaan morgen voor twee weken naar Samos heerlijk er even tussenuit.
    Maar ook daar blijf ik je reisverslagen volgen.
    Veel succes op je eerste college dag!! liefs Yvonne

  • 02 September 2013 - 10:38

    Jennifer Waterreus:

    Hoi Denise,

    Ik ben benieuwd naar je moeder haar kant hoe zij het heeft ervaren. Je verteld er leuk over en ik denk dat je een hele leuke tijd tegemoet gaat. Goed dat er een sportschool is want met al dat eten heb je vast beweging nodig.
    Ik wens je een hele leuke tijd toe en blijf je verhalen volgen,

    groetjes Jennifer collega van je moeder

  • 10 November 2013 - 18:59

    Jacqueline:

    Hey Denise,

    Een beetje erg laat, excuus.

    Het klinkt echt al heel tof! Leuke ontvangst en fijne mensen zo te lezen!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chichester

Denise

Hallo! Ik ben Denise, 21 jaar oud en ik kom uit Zoetermeer. Van 31 augustus tot 25 juni zal ik verblijven in Chichester, Engeland. Ik ga daar een Academic Study Year volgen op het Chichester College. Ik ga op een campus wonen, de Stockbridge Halls of Residence.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 7893

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Chichester

Landen bezocht: