Kerst, oud en nieuw en een nieuwe term! - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu Kerst, oud en nieuw en een nieuwe term! - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Denise Stoop - WaarBenJij.nu

Kerst, oud en nieuw en een nieuwe term!

Blijf op de hoogte en volg Denise

12 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

21 december vloog ik naar huis, ik had samen met Nadine de vlucht dus dat was erg gezellig! Ik ben opgehaald op Schiphol en toen ik thuis kwam kwamen al mijn vriendinnetjes even langs!

De volgende dag is Ayleen gezellig langsgeweest en ben ik in de avond met mijn ouders en Raymond wezen eten bij Catch van Simonis, echt super lekker!
Dinsdag ben ik naar Sieb geweest en heb ik weer eens lekker paardgereden, dat was weer erg leuk want dat had ik 4 maanden niet meer gedaan!
Heb helaas niet veel mensen gezien omdat iedereen erg druk met kerst was, dat vond ik toch wel jammer maar helaas. Kerst was gezellig met mijn ouders, Raymond oma en oom. We hebben lekker gegeten en ik heb leuke cadeautjes gehad!Met 2e kerstdag zijn we lekker sushi gaan eten! Vrijdag heb ik nog film gekeken met de meiden en zaterdag moest ik alweer naar huis...

Vera kwam op bezoek in Engeland! Zij had een vlucht eerder dus we meette op het vliegveld, omdat de treinen veel problemen hadden duurde het nog wel even voor we thuiswaren, maar het was ons gelukt! Ik moest Vera natuurlijk binnensmokkelen maar dat is gelukkig allemaal zonder problemen verlopen.

Eerst zijn we wat gaan eten bij the Gatehouse, en daarna naar de bioscoop geweest om The Hobbit: The Desolation of Smaug te kijken, wat een geweldige film. Na de film zijn we gauw gaan slapen want de volgende dag stond Brighton op de planning.

De reis naar Brighton verliep gelukkig erg goed zonder problemen met de trein. We zijn eerst even gaan winkelen daar (op zoek naar een nieuwjaarsoutfit) en daarna bij het strand en de pier wezen kijken! Toen we bij het strand waren was het al een beetje zonsondergang dus dat was echt super mooi om te zien. Ook hebben we gegeten bij een beroemd fish and chips tentje, oh wat was dat lekker!

De volgende dag gingen we Engels ontbijten in Frankie & Bennys. Het duurde alleen bijna een uur voor we ons ontbijt kregen dus we werden erg hongerig en chagrijnig, gelukkig kregen we uiteindelijk dan wel 50% korting op het eten. Daarna liet ik Chichester aan Vera zien. Omdat het een klein stadje was waren we er al snel doorheen en waren ook wel erg moe! We hebben thuis gekookt en zijn vroeg gaan slapen, want de dag daarna zouden we naar London gaan voor oud en nieuw!

Op het station meette we Irene en Joukje, want die gingen ook mee. Lois was al in Londen. De reis duurde ruim 3 uur maar toen we aankwamen gingen we even nacho's eten in een pub. Tanja was daar ook met een vriendinnetje.

We zijn daarna al snel richting de London Eye gegaan en de tijd gedood daar in de buurt. We hebben heel chique avondgegeten bij de Mac, het was al zo druk daar dat alles volzat. Zo rond 7en zijn we nog in een pub in de buurt een drankje gaan doen en zo rond 8 uur zijn we toch maar een plekje gaan zoeken. Het was bom en bomvol je moest echt duwen om een centimeter vooruit te komen. Uiteindelijk hebben we een plek gevonden waar het redelijk ruim was en ruim bleef! Lois en Irene moesten naar de wc en die hebben daar bijna 2 uur over gedaan om heen en weer te gaan, echt bizar. In de rij hadden we nog wat Amerikanen ontmoet en daar een feestje mee gebouwd, het was 3 uur wachten dus dat was best saai! Gelukkig was het niet koud. Nou om 23.59 werd er afgeteld op een groot gebouw! Het vuurwerk was echt prachtig, het duurde ongeveer 10 minuten maar maar het was zo geweldig, echt een ervaring! De sfeer was ook erg leuk, iedereen was blij. En ja het vuurwerk.... adembenemend echt!

Na het vuurwerk moesten we ons ook weer een baan naar buiten werken... We hadden nog tickets voor een club omdat we een nachtje doormoesten, treinen begonnen pas te rijden na ongeveer 7 uur s'morgens.. We waren alleen al doodmoe dus echt niet in de partymood. Het duurde ook een hele tijd voor we de menigte uit waren en een niet zo bomvol metrostation konden vinden. Om 3 uur kwamen we aan bij de club, heel veel mensen gingen al weg. Het was een beetj een aparte club en er was heel veel rook dus je kon niet eens wat zien eigenlijk. Ik denk dat als we niet moe waren dat het wel een stuk leuker was hoor! We hebben ons nog wel vermaakt en zijn om 5 uur weggegaan. Nog even wat gegeten en toen eindelijk naar Victoria gegaan! De reis was alleen een drama, we waren doodmoe en het duurde wel 4 uur! We kwamen om 11 uur aan in Chichester. Ik heb de hele dag geslapen.

De volgende dag ben ik met Lois, Irene en Tanja wat gaan eten s'middags en s'avonds zijn we ook nog bij elkaar geweest.
De dag erna hadden we een sleepover!

Maandag zijn we met een groepje Nederlanders wat thee gaan drinken. Dinsdag moesten we toch echt weer naar school!

We hebben 1 nieuwe leraar en 4 nieuwe klasgenoten. Die zijn allemaal wel oke, ook heb ik een nieuwe middagles. Ik volg nu Business dat is ook wel leuk, moet wel wennen aan de lerares want ze is een beetje langzaam! Wel goed hoor daar niet van. Ook ga ik nog steeds het CAE examen maken. 20 en 21 januari zijn er weer barrier tests... Spannend!!!
Ik ben nog steeds druk bezig met het inschrijven voor de universiteit, dat is niet makkelijk! Maar het lukt wel, woensdag is de deadline.

Vrijdag zijn we nog met een groepje bij een Amerikaans restaurant gaan eten, wat erg lekker was! Zaterdagavond ben ik nog met Nadine, Eva en Roos naar de film 'American Hustle' geweest.

X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chichester

Denise

Hallo! Ik ben Denise, 21 jaar oud en ik kom uit Zoetermeer. Van 31 augustus tot 25 juni zal ik verblijven in Chichester, Engeland. Ik ga daar een Academic Study Year volgen op het Chichester College. Ik ga op een campus wonen, de Stockbridge Halls of Residence.

Actief sinds 28 Juni 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 7867

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 25 Juni 2014

Chichester

Landen bezocht: